Strona 1 z 3

Loperamid-Laremid

: 01 lip 2007, 15:22
autor: Melody
Na ulotce Laremidu (Loperamid dawniej) pisze: "Należy zachować ostrożność podczas podawania leku osobom z chorobą Crohna..." natomiast mój lekarz mówi, że nie ma się czego bać. Co o tym sądzicie?? Mieliście jakieś problemy??

Re: Loperamid-Laremid

: 01 lip 2007, 17:28
autor: Shima
Zenobius pisze:Moga wystapic gwaltowne zaparcia, a przez to rozerwanie jelita np. ale to oczywiscie jedynie wtedy kiedy sie przesadzi z braniem leku i oczywiscie nie zawsze ;)
Szczególnie wtedy takie niebezpieczeństwo może stać sie realne jeśli mamy zwężenia lub bardzo silne owrzodzenie osłabiające ścianę jelita.

Re: Loperamid-Laremid

: 01 lip 2007, 17:32
autor: ESka
Ja kiedyś wzięłam chyba ze dwa loperamidy i dostałam gorączki 40 stopni dreszcze i wymioty do tego potworne zaparcie miałam ale to był koszmar :smutny:

Re: Loperamid-Laremid

: 01 lip 2007, 17:33
autor: Melody
A czy laremid może być niebezpieczny dla stomików???

Re: Loperamid-Laremid

: 01 lip 2007, 17:57
autor: Shima
Edyta83 pisze:Ja kiedyś wzięłam chyba ze dwa loperamidy i dostałam gorączki 40 stopni dreszcze i wymioty do tego potworne zaparcie miałam ale to był koszmar :(
I to jest właśnie to o czym pisali na ulotce_niestety.

Re: Loperamid-Laremid

: 01 lip 2007, 18:04
autor: ESka
Shima pisze:I to jest właśnie to o czym pisali na ulotce_niestety
no a ja niestety ulotki nie czytałam za to w praktyce jak to wygląda się przekonałam

Re: Loperamid-Laremid

: 01 lip 2007, 18:13
autor: Melody
Ja zawsze jak kupuję lek to pierwsze czytać skutki uboczne :razz:

Re: Loperamid-Laremid

: 01 lip 2007, 18:18
autor: ESka
Melody pisze:Ja zawsze jak kupuję lek to pierwsze czytać skutki uboczne
Teraz ja też. Tylko wtedy kiedy zażyłam te tabletki nie miałam postawionej nawet niepotwierdzonej diagnozy i wcale mi się nawet nie śniło, że istnieją takie choroby jak CD czy CU. Po tej przygodzie dopiero trafiłam do szpitala i wtedy trochę się wyjaśniło.

Re: Loperamid-Laremid

: 03 lip 2007, 13:20
autor: fairy
a ja czesto bralam loperamid i czasem nadal biore i dziala jak kazdy lek tego typu,zadnych skutkow ubocznych,tylko czasem nie pomagal ;)

Re: Loperamid-Laremid

: 30 sie 2007, 12:40
autor: kasiaz
mój syn zawsze mna przy sobie ( zwłaszcza w szkole, na wycieczkach, kino itp. ) laremid. Bierze go bardzo rzadko - w wyjatkowych sytuacjach ale nigdy nie było jakiś skutków uboczynch. Poza tym sam fakt posiadania tego leku dobrze 'robi" na psychikę.

Re: Loperamid-Laremid

: 20 wrz 2007, 01:42
autor: madzia
Mam CU ,ale Loperamid kiedyś kupowałam hurtem heheh.
Po namowie Zeno zaprzestałam i kurcze jakoś mi lepiej.
On czasem nie działa a watroba i tak musi to przerobic...
Moja metoda to bylo poprostu nie jedzenie jak musialam wyjsc z domu w zaostrzeniu....,no w takim duzym zaostrzeniu dodam:D.
Trzymaj sie

Re: Loperamid-Laremid

: 10 kwie 2008, 22:26
autor: ewkunia
A sluchajcie-stosujecie może Loperamid? Bo ja niestety muszę, bo bym na każdych zajęciach była w wc.zresztą ludzie i tak chyba się na mnie dziwnie patrzą, bo wylazilam czasem naprawdę co lekcję;p Coż;p Nie wiedzą,czego im oszczędziłam :D A wracając do wątku-myslicie ,że na dluższą metę loperamid ma hm -sens? Jak biorę 3-4 razy w tyg. po 1-2tabletki...? Niby nie mam wyboru,ale na pewno nie jest to szkodliwe? Mam też czasem wrazenie ze np 2dni po zakonczeniu brania, wszystko 'schodzi' i jest jeszcze gorzej... Mówcie:)

Re: Loperamid-Laremid

: 11 kwie 2008, 08:40
autor: manka
muszę się wychylić z szeregu, choćby nie wiem co ja nigdy nie mogę brać żądnych tego typu
specyfików, absolutnie zawsze robiłam sobie tym większą krzywdę niż było pożytku
bo jak wszystko się zatrzymało to potwornie mnie wzdymało i bolał brzucho jak nie wiem
więc w sytuacjach krytycznych pozostaje mi przesiadywanie :wc2:

Re: Loperamid-Laremid

: 11 kwie 2008, 11:08
autor: Linda123
Ja stosowałam Loperamid profilaktycznie (na prośbę lekarza) przez miesiąc jedna piguła dziennie. W tej dawce nie pomóg wogóle ale i też nie zaszkodził.
Jeżeli zwiększałam dawkę biegunka była lżejsza lub ustępowała na kilka godzin, ale później za to jelitka nadrabiały zaległości (czyli bóle brzucha były silniejsze nie wspominając o lataniu do WC) i zaprzestałam tego specyfiku.

Re: Loperamid-Laremid

: 11 kwie 2008, 13:29
autor: Natalka
Ja też brałam kiedyś Loperamid, jak jeszcze nie wiedziałam, co mi dolega. A gdy orzekli chorobę Crohna, to gastrolog mi powiedział, że nie powinnam brać tego specyfiku, bo on szkodzi w ten sposób, że może dojść w jelitach do jeszcze większych problemów, że mogą gorsze stany zapalne się zrobić, dlatego że przez zapierające działanie tego leku tam się wszystko gromadzi i robi się syf, a gdy się nie bierze zapieraczy tylko ma się sraczkę, to ten cały syf się wydala.