Strona 1 z 1

Pytanie dotyczące leku zirid

: 04 cze 2015, 14:50
autor: warszawa1233216
Witam, ostatnio mam pare problemów z układem trawiennym. JEst tak ze jak zjem to czuje uczucie pełności, budze sie w nocy i czuje jak pokarm schodzi z żołądka wolna i zle sie wtedy czuje. Z czystej ciekawosci byłem u doktora i dał mi lek ZIRID. Chciałem was sie spytać czy to bezpieczny lek? Jestem zdrowym chlopakiem który ma tylko ten problem z jedzeniem i nie chce czegoś zepsuć w organizmie, dlatego wole sie upewnić ze ten lek nie ma silnego jakiegoś działania, jestem przewrazliwiony poniewaz mój brat ma zapalenie jelita grubego i wole miec pewnosc ze nie zawita u mnie za przeproszeniem jakas "krew w stolcu" itp i zebym potem załowal ze brałem jakieś leki z powodu jakiś tam drobnych problemów z jedzeniem.

Re: Pytanie dotyczące leku zirid

: 04 cze 2015, 16:12
autor: obyty.z.cu
warszawa1233216 pisze:Z czystej ciekawosci byłem u doktora i dał mi lek ZIRID. Chciałem was sie spytać czy to bezpieczny lek? Jestem zdrowym chlopakiem który ma tylko ten problem z jedzeniem
http://bazalekow.mp.pl/leki/item.html?item_id=76003
każdy lek ma swoje przeznaczenie,ma leczyć,ale też każdy może mieć skutki uboczne.
Lek przepisuje lekarz który ordynuje go na podstawie badań,wywiadu itd.
W naszych chorobach może być ten lek problematyczny,ale u zdrowego ma pomóc ,a nie zaszkodzić.
Polega to też na obserwacji swojego organizmu i jego reakcji na niego.
I tyle..inne opowieści będą w stylu - słyszałem,ktoś powiedział,w necie pisali..bez sensu.
Od tego jest lekarz i świadomy pacjent.
Każdy organizm jest inny i choruje inaczej.

Re: Pytanie dotyczące leku zirid

: 04 cze 2015, 17:03
autor: warszawa1233216
oki dzięki wielkie :) Po prostu nie chce na siłe czegoś brać co może mi zaszkodzic :) mam tam te drobne problemy juz od 3 lat ale da sie z tym zyc :) powiedziałem doktorowi czy mozna przyspieszyć żołądek bo często czuje jak pokarm stoi, jesli zjem coś wieczorem to w nocy potrafie się budzić i zle czuć bo pokarm schodzi powoli z tego żołądka. I pani doktor to mi przepisała :) Pytałem bo nie chce tracic 30zł a byc moze nie bede brał, no ale trudno sprobować mozna, mam brać 1 tabletke wieczorem. Dzieki wielkie :)

Re: Pytanie dotyczące leku zirid

: 04 cze 2015, 17:42
autor: obyty.z.cu
warszawa1233216 pisze:powiedziałem doktorowi czy mozna przyspieszyć żołądek bo często czuje jak pokarm stoi,
bo w zasadzie,to należałoby pewnie nie tyle lekami próbować,a załatwić sprawę całościowo.
Czyli odpowiednia zmiana jedzenia może by wniosła pozytywne działanie.
5 posiłków dziennie, o w miarę regularnej porze,nie za wielkie te posiłki,dostosowane do potrzeb dnia,czyli rano energia a wieczorem nie później niż o 18 i to lekkostrawne.
Odpowiednio zbilansowane jedzenie,błonnik na oczyszczanie i pracę jelit.
A i może to kwestia przygotowywania posiłku.Czasem warto się nie spieszyć przy jedzeniu,odpowiednio pogryź i przeżuć..
Ten szybko zjedzony pokarm potem stoi w żołądku i czeka na jego rozłożenie przez soki żołądkowe,kwasy itd.
A tu trzeba by te enzymy już ustach zaczynały swoją pracę.
To są grzechy dietetyczne często skutkujące opisywanym przez Ciebie problemem.
Lek jest doraźnie,a tu trzeba by chyba dać coś więcej od siebie.

Re: Pytanie dotyczące leku zirid

: 06 cze 2015, 13:33
autor: warszawa1233216
hm,... wziąłem ten lek , pół nocy miałem uczucie jakby coś mi stało na żołądku a rano zwymiotowałem.... i teraz nie wiem czy brać aż sie organizm przyzwyczai czy dać sobie spokój, miałem brać jedna wieczorem.

Re: Pytanie dotyczące leku zirid

: 06 cze 2015, 18:12
autor: izo.sim
warszawa1233216 pisze:teraz nie wiem czy brać aż sie organizm przyzwyczai
Do Ziridu organizm nie musi się "przyzwyczajać". On działa głównie w górnej części układu pokarmowego - przyspiesza jego perystaltykę. Mój syn bierze Zirid właśnie wtedy, kiedy jedzenie zbyt długo zalega w żołądku i zdarzają się wymioty nawet kilka godzin po jedzeniu - pomaga. Jeżeli mimo Ziridu zwymiotowałeś rano, być może problem jest w tym, co jesz na kolację? Ten lek raczej nie może być przyczyną wymiotów.