Wirusowe zapalenie rogówki

Czyli choroby stawów, skóry, nerek, oczu itp

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
Awatar użytkownika
Shima
Doświadczony ❃
Posty: 1262
Rejestracja: 29 lis 2004, 20:10
Choroba: CD
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Zdunska Wola
Kontakt:

Wirusowe zapalenie rogówki

Post autor: Shima » 20 gru 2006, 00:27

Kochani.....załatwiłam sie na cacy.

Juz od końcowki pażdziernika bolaly mnie oczy ...piekły i swędziły....przez ten cały czas zlekceważyłam te objawy...myślalam ze to objawy alergiczne...wpuszczałam sobie kropelki antyalergiczne...dziś w końcu mnie tak dorwało ze juz nie mogłam w pracy dać rady non stop łzy leciały jak grochy....
na biegu zamowiłam prywatna(niestety)wizyte u okulisty....
okazalo sie ze to wirusowe zapalenie rogówek....dostałam tableteczki,krople,żel i maść do oczu...
Przegwizdane....mówie wam.
Zawsze służę rozmową [you] :)
Choroba:CD, astma, alergia, łuszczyca, ginekologiczne powikłania w trakcie leczenia immunosupresyjnego, podobno przebyta gruźlica jelit Stan:Lewostronna hemikolektomia,resekcja zwężenia w miejscu zespolenia i jeszcze dodatkowych kawałków jelit, zaostrzenie Leki:asamax3x1000mg,helicid2x1, metotreksat i parę innych paskudztw Waga/wzrost 99/173

exa
Doświadczony ❃
Posty: 1741
Rejestracja: 28 sie 2006, 19:13
Choroba: CU
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź/Piaseczno

Re: Wirusowe zapalenie rogówki

Post autor: exa » 20 gru 2006, 06:22

ale cie lune...nawet smsa... :neutral:
choruję od 96 roku, diagnoza od 98, remisja: od 2004 z 3 miesięczną przerwą:) bez leków (nie polecane)

Awatar użytkownika
Małgosia
Początkujący ✽✽
Posty: 267
Rejestracja: 07 lis 2003, 15:41
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Wirusowe zapalenie rogówki

Post autor: Małgosia » 20 gru 2006, 06:48

Miałam takie zapalenie rogówki kilkakrotnie. Ale to było parę lat temu - zanim jeszcze zachorowałam na CU. Nosiłam wtedy szkła kontaktowe i pewnie to było czynnikiem sprzyjającym zarażeniu się.
Wiem jak to boli: światłowstret, łzy non-stop, ropa sklejająca oczy rano. O ile pamiętam to wtedy leczyli mnie tabletkami - Heviranem i maścią do oczu - Zyrtek. no i po 2 tygodniach było po sprawie.
Niestety u mnie to schorzenie nawracało dopóki nie załatwiłam się na maksa (wirusowe zapalenie rogówki + erozja rogówki - co skończyło się na ostrym dyżurze zastrzykiem ze sterydów w worek łzowy) i wtedy podjęłam decyzję że koniec ze szkłami kontaktowymi.
I od tamtej pory mam spokój z oczmi.
(żeby było jasne - w czasie zapalenia rogówki rezygnowałam na ten czas ze szkieł kontaktowych i wracałam do nich po wyleczeniu)

Pozdrawiam i życzę zdrówka.
:-)
będzie dobrze :-D

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wirusowe zapalenie rogówki

Post autor: Mamcia » 20 gru 2006, 13:18

A skąd pewność, że to wiruspwe zapalnenie rogówki, a nie zapalenie rogówki jako pozajelitowa manifestacja nzj?

Kod: Zaznacz cały

Wrzodziejące zapalenie jelita grubego i choroba Crohna są schorzeniami, w których mogą występować różne powikłania pozajelitowe. Są to przede wszystkim stany zapalne stawów, zmiany skórne, hematologiczne, a także okulistyczne. Według różnych autorów częstość powikłań okulistycznych wynosi mniej niż 10%, przy czym w przypadku wrzodziejącego zapalenia jelita grubego waha się od 2,8 do 15,5%, natomiast w chorobie Crohna wynosi średnio 13%. Uważa się, że komplikacje oczne są częstsze w chorobie Crohna niż we wrzodziejącym zapaleniu jelita grubego oraz u kobiet. Czas oddzielający wystąpienie objawów jelitowych od ocznych wynosi od kilku miesięcy do dwudziestu lat, ale największe ryzyko wystąpienia powikłań okulistycznych występuje w pierwszym roku po ujawnieniu się choroby. Najczęstszymi zmianaymi okulistycznymi sa stany zapalne błony naczyniowej, przede wszystkim jej przedniego odcinka. Zapalenia naczyniówki sa rzadsze, ale moga być powikłane centralnym, surowiczym zapaleniem siatkówki, obrzekiem plamki lub wysiękowym odwarstwieniem siatkówki. Stosunkowo często obserwuje się też obustronne, ropne zapalenia spojówek, czasami z komponenta alergiczną. Do rzadszych powikłań należą: zapalenie rogówki, zapalenie pozagałkowe nerwu wzrokowego, obrzęk tarczy nerwu wzrokowego lub objawy ze strony twardówki (zapalenie nadtwardówki, nekrotyczne zapalenie twardówki). Bardzo rzadko stwierdza się dwojenie, zapalenie mięśni gałkoruchowych (myositis), pseudotumor zapalny z wytrzeszczem, obrzęk i zapalenie brzegów powiek. Uważa się, że istnieje zależnośc pomiędzy nasileniem zmian ejlitowych a wystąpieniem zapalnych stanów okulistcznych. Celem badania jest ustalenie częstości występowania powikłań ocznych u pacjentów z wrzodziejącym zapaleniem jelita grubego i chorobą Crohna, w zależności od płci, wieku i długości trwania choroby, w populacji pacjentów Dolnego Śląska, leczonych w Klinice Gastroenterologii i w Klinice Okulistyki we Wrocławiu
jeśli to to to podstawowe leczenie sterydy miejscowe.
Mamcia
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
Shima
Doświadczony ❃
Posty: 1262
Rejestracja: 29 lis 2004, 20:10
Choroba: CD
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Zdunska Wola
Kontakt:

Re: Wirusowe zapalenie rogówki

Post autor: Shima » 21 gru 2006, 00:19

Nie mam pewności Mamciu....polegam na zdaniu okulisty....cóż innego mogę uczynić.Poinformowalam ja na co choruje...nawiasem mowiac po raz pierwszy Crohn na coś sie przydał..kiedy dzwonilam z prosba o natychmiastowe przyjecie dowiedzialam sie ze nawet prywatnie to dopiero po świetach..ale padlo pytanie:"co sie dzieje"..wiec mowie..i na koniec dodałam ze:"nie wiem czy to sprawa alergiczna czy moze jest to spowodowane choroba Crohna na ktora choruje"...reakcja byla natychmiastowa:"Proszę przyjsc na 18ta!"

Dostalam na to tabletki Heviran,krople Biodacyna,żel Corneregel i maść Cusiviral.
Jutro na kontrol czy cos pomaga.
Pani doktor powiedziała mi ze jak bym jeszcze troszke poczekała to moglabym stracic wzrok.

Zapalenie nadtwardówki miałam kiedy zachorowałam ..na poczatku...dzizas..jaki to bol był.
Zawsze służę rozmową [you] :)
Choroba:CD, astma, alergia, łuszczyca, ginekologiczne powikłania w trakcie leczenia immunosupresyjnego, podobno przebyta gruźlica jelit Stan:Lewostronna hemikolektomia,resekcja zwężenia w miejscu zespolenia i jeszcze dodatkowych kawałków jelit, zaostrzenie Leki:asamax3x1000mg,helicid2x1, metotreksat i parę innych paskudztw Waga/wzrost 99/173

Awatar użytkownika
bebaw
Debiutant ✽
Posty: 39
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:33
Choroba: CU
województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

Re: Wirusowe zapalenie rogówki

Post autor: bebaw » 21 gru 2006, 19:19

Ja miałam zapalenie twardówki, a potem tęczówki 6 czy 7 razy. Za pierwszym razem okulista w ogóle nie rozpoznał i dał mi antybiotyk , co znacznie pogorszyło stan . Dopiero doświadczona okulistka zobaczyła, co się święci, zleciła natychmiast sterydy (maxitrol), odstawiła antybiotyk i opierniczyłą tego mędrca z izby przyjęć ( notabene doktora nauk medycznych w zakresie okulistyki, hahaha). Teraz, ilekroć mam nawrót, walę jak w dym do niej, bo jak innym razem trafiłam do kogoś innego, to skończyło się na 6 zastrzykach w oko podspojówkowo - po prostu makabra.Tak więc ważna jest kwestia prawidłowej diagnozy.

Tusia
Debiutant ✽
Posty: 4
Rejestracja: 22 lut 2008, 11:34
Choroba: osoba zainteresowana
województwo: podlaskie
Lokalizacja: Łomża

WIRUSOWE ZAPALENIE ROGOWKI!

Post autor: Tusia » 22 lut 2008, 11:48

:smutny: Hey wszytskim od 2,5 tyg. boaly mnie oczy byly zaczerwienieone i myslalam ze to zapalenie spojowek (ktore mam dosyc czesto,tylko ze to nie bylo ropne)wiec poszlam do lekarza rodzinnego leki co zawsze pomagaly zdaly sie na nic a przy wpuszczaniu kropel pojawial sie spory bol.Wczoraj poszlam do okulisty zabraklo nr :mad: 10 nr na caly dzien przesada..ale poprosilam i mnie przyjela jak jej powiedzialam co sie dzieje..zbadala mnie i powiedziala ze to wirusowe zapalenie rogowki i cos tam eszcze nie doslyszalam,kazala odstawic poprzednie leki i dala mi krople:Floxal, krople:Difadol,zel:Corneregel i masc Cusiviral.kazala za tydzien przyjsc na kontrol.Stosuje te leki 3 razy dziennie a jedne krople 5 wczoraj po 2 zastosowaniu myslalam ze bedzie lepiej , na noc tez dostarczylam leki do oka wstaje dzis rano i nie bylo widac zadnej poprawy :cry: Nie wie moze z lekami nie mozna klasc sie spac..mam zakrwawione oko na dole i pojawila si emala opuchlizna,boje sie bo czytam na internecie jakies niezrozumiale formulki ale wszedzie wynika ze grozi to utrata wzroku,lekarza o nic nie wypytalam bo nie myslalam ze to grozne :(( jejku boje sie staram sie niesiedziec przed PC i unikac wogole swiatla , nie wiem co mam robic prosze napiszcie mi cos o tej chorobie jesli cokolwiek wiecie,mam nadzieje ze nie strace wzroku :smutny: :cry: :smutny:

Awatar użytkownika
Shima
Doświadczony ❃
Posty: 1262
Rejestracja: 29 lis 2004, 20:10
Choroba: CD
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Zdunska Wola
Kontakt:

Re: Wirusowe zapalenie rogówki

Post autor: Shima » 22 lut 2008, 13:47

http://crohn.home.pl/forum/viewtopic.ph ... +rog%F3wki


tu jest na ten temat.

Do moderatorów:
Proszę scalić te tematy.
Dziękuję :)
Zawsze służę rozmową [you] :)
Choroba:CD, astma, alergia, łuszczyca, ginekologiczne powikłania w trakcie leczenia immunosupresyjnego, podobno przebyta gruźlica jelit Stan:Lewostronna hemikolektomia,resekcja zwężenia w miejscu zespolenia i jeszcze dodatkowych kawałków jelit, zaostrzenie Leki:asamax3x1000mg,helicid2x1, metotreksat i parę innych paskudztw Waga/wzrost 99/173

Tusia
Debiutant ✽
Posty: 4
Rejestracja: 22 lut 2008, 11:34
Choroba: osoba zainteresowana
województwo: podlaskie
Lokalizacja: Łomża

Re: Wirusowe zapalenie rogówki

Post autor: Tusia » 22 lut 2008, 14:59

Dzieki Shima czytalam ten Twoj post i dlatego postanowiolam tu napisac ..
Mozesz napisac jak to sie skonczylo i ile czasu chorowalas?kiedy zaczely pokazywac sie jakies poprawy?Czy to prawda z ta utrata wzroku?Bardzo sie martwie prosze o odpowiedz :smutny:

Awatar użytkownika
Shima
Doświadczony ❃
Posty: 1262
Rejestracja: 29 lis 2004, 20:10
Choroba: CD
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Zdunska Wola
Kontakt:

Re: Wirusowe zapalenie rogówki

Post autor: Shima » 22 lut 2008, 15:23

Shima pisze:Juz od końcowki pażdziernika bolaly mnie oczy ...piekły i swędziły....przez ten cały czas zlekceważyłam te objawy...myślalam ze to objawy alergiczne...wpuszczałam sobie kropelki antyalergiczne...dziś w końcu mnie tak dorwało ze juz nie mogłam w pracy dać rady non stop łzy leciały jak grochy....
A do okulisty dotarłam dopiero 20grudnia.
Jak widzisz długo to trwało a choroba była już bardzo zaawansowana.
Po tygodniu miałam kontrolę a przez ten czas zero wychodzenia na dwór bo zimne powietrze bardzo na to szkodzi.
Kropelki i maści stosowałam około miesiąca.
Po 1szym tygodniu ból zmniejszył sie troszke..po drugim już o wiele lepiej.
Dodam jeszcze że to zakaźne jest wiec wymieniłam pościel i spałam oddzielnie...nie przytulałam córki itd.
Z tą utratą wzroku to niestety prawda ale nie należy sie aż tak bardzo przejmować.....takie coś nastąpiłoby pewnie w wyniku ogromnych zaniedbań i braku leczenia.
Pozdrawiam Cieplutko.
Zawsze służę rozmową [you] :)
Choroba:CD, astma, alergia, łuszczyca, ginekologiczne powikłania w trakcie leczenia immunosupresyjnego, podobno przebyta gruźlica jelit Stan:Lewostronna hemikolektomia,resekcja zwężenia w miejscu zespolenia i jeszcze dodatkowych kawałków jelit, zaostrzenie Leki:asamax3x1000mg,helicid2x1, metotreksat i parę innych paskudztw Waga/wzrost 99/173

Tusia
Debiutant ✽
Posty: 4
Rejestracja: 22 lut 2008, 11:34
Choroba: osoba zainteresowana
województwo: podlaskie
Lokalizacja: Łomża

Re: Wirusowe zapalenie rogówki

Post autor: Tusia » 22 lut 2008, 15:49

O dziekuje slicznie.Ja kolo miesiaca z tym chodzilam ale nie lzawilam ani troszke, wrecz przeciwnie mam bardzo wysuszone oczy z zewnatrz tez .wlasnie tak tez mysle i chodze w okularach przeciwslonecznych i staram sie nie stosowac makijazu moze to cos da z tym nie wychodzneim z domu to nie bardzo bo jestem w klasie maturalnej i bym wolala chodzic do szkoly,ale jesli to ma zawazyc na moim zdrowiu to wole siedziec w domu.Ja tez za tydzien mam kontrole juz sie nie moge doczekac, tym razem o wszystko wypytam okuliste. :oops:

Awatar użytkownika
Shima
Doświadczony ❃
Posty: 1262
Rejestracja: 29 lis 2004, 20:10
Choroba: CD
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Zdunska Wola
Kontakt:

Re: Wirusowe zapalenie rogówki

Post autor: Shima » 22 lut 2008, 16:06

Tusia pisze:ale jesli to ma zawazyc na moim zdrowiu to wole siedziec w domu.
Lepiej sie troszkę wstrzymaj....mnie okulistka powiedziała że zimne powietrze powoduje że pogłębiają sie rany na rogówce i wydłuża sie proces leczenia.
Powiedziała też że najwyżej mogę wyjść z zasłoniętymi oczami.
Był to ookres przedświąteczny wiec bardzo pracowity dla pani domu....na zakupy wychodziłam w ten sposób że mąż prowadził mnie do samochody(miałam zamknięte oczy)a potem do sklepu...w sklepie oczy otwierałam.
Zawsze służę rozmową [you] :)
Choroba:CD, astma, alergia, łuszczyca, ginekologiczne powikłania w trakcie leczenia immunosupresyjnego, podobno przebyta gruźlica jelit Stan:Lewostronna hemikolektomia,resekcja zwężenia w miejscu zespolenia i jeszcze dodatkowych kawałków jelit, zaostrzenie Leki:asamax3x1000mg,helicid2x1, metotreksat i parę innych paskudztw Waga/wzrost 99/173

Tusia
Debiutant ✽
Posty: 4
Rejestracja: 22 lut 2008, 11:34
Choroba: osoba zainteresowana
województwo: podlaskie
Lokalizacja: Łomża

Re: Wirusowe zapalenie rogówki

Post autor: Tusia » 25 lut 2008, 16:26

Dziekuje slicznie Shima uspokoily mnie Twoje posty:) juz wizualnie jest troszke ze mna lepiej no ale jeszcze mi nie przeszlo dalej bola i sa zaczerwienione

sebastian_zu
Debiutant ✽
Posty: 26
Rejestracja: 18 lut 2008, 18:00
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wirusowe zapalenie rogówki

Post autor: sebastian_zu » 25 lut 2008, 23:09

Mamcia pisze:A skąd pewność, że to wiruspwe zapalnenie rogówki, a nie zapalenie rogówki jako pozajelitowa manifestacja nzj?
coś w tym jest, przynajmniej jesli o mnie chodzi.choruje na CD od 8 lat i w tym czasie zauwazylem u siebie kilka "bonusow" ktore zapewnia mi crohn m.in. okresowe pogorszenie wzroku szczegolnie w okresie wiosny i jesieni. oprocz tego ze widze nieostro to jeszcze bola mnie oczy. bylem u okulisty ale nic niepokjacego nie stwierdzil, a ja dalej zle widze i nikt mi nie umie doradzic co z tym zrobic :evil:
aha leki tez moga nie byc bez znaczenia, zwroc na to uwage Tusia.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
doelli
Aktywny ✽✽✽
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2007, 17:20
Choroba: CD
województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Wirusowe zapalenie rogówki

Post autor: doelli » 26 lut 2008, 00:42

sebastian_zu pisze:widze nieostro
Coś w tym jest. Mnie na początku też osłabił się wzrok, a zwłaszcza ostrość i tak mam do dziś. Na szczęście nie postępuje to szybko, ale nie ma ochoty zatrzymać się ta wada, bo za każdym razem, jak idę na wizytę kontrolną, to lekko po badaniu okazuje się, że postępuje, chodzę raz na dwa, trzy lata. Noszę okulary i na całe szczęście nic więcej się nie dzieje.
doelli
Jak dobrze, że jesteście!

Zablokowany

Wróć do „Powikłania Pozajelitowe”