Strona 1 z 3

Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

: 19 kwie 2004, 16:24
autor: nea
Hej wszystkim.
Wiem, ze to co tu napisze, moze wydac sie banalne, ale od jakiegos czasu straasznie wypadaja mi wlosy. To nie moze byc zwykle przesilenie wiosenne, nie do takiego stopnia. To samo zdarzylo mi sie dwa lata temu, kiedy zachorowalam i zaczelam brac Sulfasalazyne EN, ale przeszlo po jakichs 2 tygodniach. Pewnie organizm sie przyzwyczail... :roll:

W kazdym badz razie nigdzie nie natknelam sie na "chroniczne wypadanie wlosow" jako cos towarzyszacego, ale kto wie...?

Oczywiscie jasne jest, ze jak sie trujesz chemia, to wlosy beda wypadac, ale to co sie teraz dzieje, przechodzi wszelka moja wyobraznie. Lekarz zalecil witaminki, mikroelementy i wysypianie sie, tylko ze ja to wszystko stosuje juz od dosc dawna i raczej nie pomaga.
Moze dotknelo to kogos z Was? Moze wiecie co mi poradzic? A moze powinnam sobie jakas od?ywke z apteki waln?a?

Inna sprawa jest to, ze po odstawieniu Encortonu (w grudniu) pozostalo mi drzenie rak, ktore pojawia sie w najmniej oczekiwanym momencie i trwa za dlugo jak dla mnie (ok.3-4 minut).

Wyniki krwi mam w porzadku, zupelnie juz zglupialam... :cry:
Jesli to ma byc kolejna ods3ona CU, to ja sie tak nie bawie.

Na szczescie do peruki daleko :lol:


Pozdrawiam wszystkich

nea

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

: 19 kwie 2004, 17:34
autor: Karla
Mam ten sam problem z wypadaniem wlosow. Pewnie to skutek zazywanych lekow. Bralam przez dlugi czas tabletki MerzSpecial ale srednio pomogly. W koncu skorzystalam ze zwyczajnego skrzypu polnego i efekty byly zauwazalne. Myslalam, ze skoro MerzSpezial jest tak drogi to na pewno dobry, ale jak zapytalam lekarza co sadzi na ten temat to stwierdzil, ze na pewno mi to nie zaszkodzi ale tez i nie pomoze i polecil mi wlasnie skrzyp. Sprobuj, moze i Tobie pomoze.

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

: 19 kwie 2004, 17:37
autor: Karla
A propos skutków ubocznych. Od jakiegos czasu zauwazylam u siebie tik polegajacy na niekontrolowanym drganiu powieki. Nie moge nad tym zapanowac i zastanawiam sie czy to tez kolejny objaw CU???

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

: 19 kwie 2004, 17:41
autor: Jari
Ten tik mo?e bya spowodowany niedoborem jakiej? witaminy albo innego mikroelementu.
Tak samo mo?e bya z wypadaniem w3osów.

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

: 19 kwie 2004, 18:18
autor: Grzech79
Nea - zgadzam sie z Jarim ?e wypadanie twoich w3osów spowodowane jest niedoborem mikroelemenetów w twoim organizmie a konkretnie ?elaza (przynajmnie ja bym na to stawia3)
Mia3em podobn? jazde z wypadaniem w3osów, szczególnie przy Sulfosalazynie EN je?eli nie bierzesz kwasu foliowego.

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

: 19 kwie 2004, 19:16
autor: nea
Problem w tym, ze zelazo mam w porzadku, a nie chce sie przeladowac. A kwas foliowy jest - jak pewnie u wszystkich - w skladzie moich lekow.

nea

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

: 19 kwie 2004, 19:46
autor: Jari
Ja gdzie? od 5 lat biore sulfasalazin EN i nigdy nie bra3em kwasu foliowego :oops: nikt mi nie mówi3 ?e trzeba(tu uk3on w strone lekarzy).

Gdy nosi3em d3ugie w3osy takie do 3opatek to mia3em w pewnym momencie wra?enie ?e zacze3o mi ich nadzwyczaj duzo wypadaa.
Ale to mog3o bya z3udzenie. No wiec ?ci3em w3osy i by3o ok.
I nigdy potem nie mia3em takiego problemu.
Tak wiec czy kwas foliowy ma jakie? znaczenie... niewiem.

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

: 19 kwie 2004, 19:49
autor: Handzia
Nea ,jest stwierdzone ,?e przy przyjmowaniu Sulfasalazyny i przy diecie ubogiej w zielone warzywa , powstaje w organi?mie niedobór kwasu foliowego i powinien on byc uzupe3niany z zewn?trz.Pogadaj ze swoim lekarzem co do dodatkowej dawki,bo bya mo?e ,?e w preparatach z3o?onych jest go za ma3o.Kwas foliowy jest pochodn? wit.B i przedawkowanie jego wystepuje bardzo rzadko ,a ponadto jak ostatnio przeczyta3am ,jest zalecany w profilaktyce chorób kobiecych.Sama go 3ykam ju? od d3u?szego czasu i widze ,jak dobrze wp3ywa on na kondycje w3osów.

Karla drganie powieki jest spowodowane niedoborem magnezu ,którego nam jelitowcom równie? brakuje.
Jari lekarze zapominaj? o takich drobiazgach ,tym bardziej ,?e kupuje sie go bez recepty,sama musia3am o tym przypomniea.
Pozdrowienia!

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

: 19 kwie 2004, 19:50
autor: nea
Jari, ja sie wlasnie przymierzam do obciecia, bo moze jednak za duzo mi faluje tych wloskow na glowie :D

Ale na skrzyp to sie chyba rzuce :lol:

Ale dr?enia rak to juz za cholere nie wiem jak opanowac...


nea

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

: 19 kwie 2004, 19:51
autor: nea
A moze ja za malo tego kwasu biore?? Jakie macie dawki ??

nea

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

: 19 kwie 2004, 20:41
autor: tomato
Lekarz mi powiedzia3.

Za?ywanie kwasu oliowego, zale?y od tego ile sie zarzywa Sulfosalazyny EN ( w moim przypadku bo ja ten lek zarzywam ) tj. przy dawce 3x2 Sulfosalazyny trzeba braa 2x1 kwasu foliowego. Jak obni?e do dawki 3x1 Sulfosalazyny to kwasu trzeba braa 1x1. Kwas foliowy jest sprzedawany w tabletkach po 15 mg. Jest faktycznie bez recepty i ja sie nie spotka3em z wieksz? dawk? ni? ta o której pisze.

Jari, co? jeszcze nas 3?czy oprucz tej choroby. S? to te d3ugie w3osy, ja te? obcio3em, nie ?eby mi wypada3y, ale z innych powodów. Teraz tego ?a3uje troche.

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

: 19 kwie 2004, 21:00
autor: Ania16
Hejka!! Mi tez wypadaly wlosy jakis czas temu stracilam icg polowe no ale jeszcze mam ich troche :lol: i jest dobrze teraz mi odrastaja , a tak to nic nie robilam same przestaly wypadac. A o tym kwasie foliowym nic nie slyszalam ze trzeba brac. :)

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

: 19 kwie 2004, 22:41
autor: Handzia
Tomato twoje dawki kwasu foliowego s? kosmiczne ,np.przy leczeniu anemi spowodowanej brakiem tego kwasu wystarcza 1 mg dziennie , a dawka 15mg dziennie uwa?ana jest za bardzo wysok? i przy niej mog? ju? wystepowaa objawy uboczne ze strony uk3adu nerwowego.
Kwas foliowy dlatego szczególnie zalecany jest przy braniu Sulfasalazyny ,gdy? sulfonamidy upo?ledzaj? jego wch3anianie ,ale tak?e zalecany jest przy przewlek3ych zaburzeniach wch3aniania jelitowego, co wystepuje u nas wszystkich.

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

: 19 kwie 2004, 22:56
autor: Ela
Kiedy mi wypada3y w3osy, polecano mi jadanie galaretek...

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

: 19 kwie 2004, 23:15
autor: danuta
je?eli chodzi o kwas foliowy to dawka dzienna 5mg nalezy przyjmowaa prz CU ,jako lek wspomagaj?cy przyjmowanie sulfosalazyny to napewno! ja przyjmuje salazopiryne bo po sulfosalazynie 1le sie czu3am.
pozdrowienia b?d1cie zdrowi .danka