Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

Czyli choroby stawów, skóry, nerek, oczu itp

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
danuta
Początkujący ✽✽
Posty: 54
Rejestracja: 16 kwie 2004, 21:07
Choroba: CU
województwo: śląskie
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

Post autor: danuta » 19 kwie 2004, 23:23

sory- nie 5mg tylko 15mg dzienne to jest jedna malutka tabletka dziennie

Handzia
Początkujący ✽✽
Posty: 174
Rejestracja: 09 mar 2004, 22:51
Choroba: nie ustalono
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

Post autor: Handzia » 19 kwie 2004, 23:34

Kwas foliowy wystepuje w dwóch dawkach 5mg i 15mg ,a to du?a ró?nica.

tomato
Początkujący ✽✽
Posty: 81
Rejestracja: 01 lut 2004, 11:23
Choroba: CU
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

Post autor: tomato » 20 kwie 2004, 11:11

Handzia napisa3a.
....a dawka 15mg dziennie uwa?ana jest za bardzo wysok? i przy niej mog? ju? wystepowaa objawy uboczne ze strony uk3adu nerwowego.
Jestem pidminowany, ja za?ywam a? 30 mg w tym momecie. To jakie skutki uboczne ze strony uk3adu nerwowego mog? wyst?pia po takiej dawce kwasu foliowego?????

Odpisz, bo przyznam sie, ?e do tego nie ma ?adnej ulotki, ani lekarze nic na ten temat mi nie mówili.

Pozdrowienia.
Głowa do góry, niedajmy sie.

nea
Początkujący ✽✽
Posty: 93
Rejestracja: 17 kwie 2004, 19:41
Choroba: nie ustalono
Lokalizacja: Warszawa/ Lubin

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

Post autor: nea » 20 kwie 2004, 12:20

No wlasnie, ja biore max 10 mg dziennie tego kwasu (2x5 mg). Przy dawkach 3x2 Sulfasalazyny EN.
...liczby s? drzwiami do tajemnicy wiekszej od nas...

Handzia
Początkujący ✽✽
Posty: 174
Rejestracja: 09 mar 2004, 22:51
Choroba: nie ustalono
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

Post autor: Handzia » 20 kwie 2004, 12:48

Tomato nie chcia3am Cie przestraszya ,bo to w twojej obecnej sytuacji by3oby niew3a?ciwe ,ale troche zaniepokoi3a mnie twoja dawka kwasu.
Nie uwa?am ,?e wszystko wiem i na wszystkim sie znam ,ale kwestie przyjmowania kwasu foliowego dok3adnie rozpracowywa3am w zesz3ym roku i jestem zdecydowan? zwolenniczk? jego przyjmowania.Zastanowi3o mnie ,?e przy dziennym zapotrzebowaniu na ten kwas ok.1 mg dziennie 3ykasz tak du?? dawke.Ja ustali3am z moj? lekark? dawke dzienn? na poziomie 0,8 mg i jak chcia3am j? podnie?a to ona nie widzia3a potrzeby.Ja teraz nie biore Sulfasalazyny , choa by3am na niej przez 18 lat i rozumiem ,?e ty bior?c ten lek masz du?o wieksze zapotrzebowanie ode mnie ,ale ró?nica miedzy naszymi dawkami jest kolosalna.Ksi??ki ,które przegl?dam mówi? o mo?liwo?ci przyjmowania kwasu w du?ych niedoborach w granicach 5 mg do max 15mg na dobe jednorazowo z tym ,?e dawka 15mg jest uwazana za bardzo wysok? mog?c? wywo3ywa objawy ze strony uk3adu nerwowego takie jak:wahania nastroju, koszmary nocne ,stany depresyjne i stany nadmiernego pobudzenia.Tomato chcia3abym ,aby? przyj?3 te moje wyja?nienia jako przyczynek do rozmowy z lekarzem na ten temat , bo bya mo?e u Ciebie istniej? jakie? inne powody stosowania tak wysokiej dawki.
Pozdrowienia!

tomato
Początkujący ✽✽
Posty: 81
Rejestracja: 01 lut 2004, 11:23
Choroba: CU
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

Post autor: tomato » 20 kwie 2004, 13:07

Dziekuje Ci Handziu.

Tak to zdecydowanie du?a ró?nica z tym kwasem foliowym, to poprostu przepa?a. I oczywi?cie pójde do lekarza w tej sprawie.
wahania nastroju, koszmary nocne ,stany depresyjne i stany nadmiernego pobudzenia
Te koszmary nocne, to brzmi fatalnie. :D

Pójde dzieki za rade i pozdrawiam.
Głowa do góry, niedajmy sie.

Awatar użytkownika
Aneczka
Debiutant ✽
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2004, 11:57
Choroba: CD
województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

Post autor: Aneczka » 20 kwie 2004, 16:17

hej hej!!

Wiecie, ja od czasu zachorowania tak?e mam k3opoty z w3osami, to, ?e wypadaj? to jeszcze ma3o, s? strasznie suche pomimo, ?e uzywam od?ywki. Lekarz wyt3umaczy3 mi to tym, ?e mam ?rednio 2 razy w roku narkoze a to 1le wp3ywa na w3oski. Nawet nie zaproponowa3 mi kwasu foliowego, chyba wspomne mu o tym jesli mówicie, ze to pomaga :-)


pozdrawiam

Ania
nie boję się śmierci, ona dodaje mi sił!

Awatar użytkownika
-Ania-
Admin
Posty: 4327
Rejestracja: 06 lis 2003, 15:04
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

Post autor: -Ania- » 20 kwie 2004, 17:55

hmm
a ja niegdys mialam dlugie wlosy i znajomi mówili, ze piekne...
teraz nazywaja mnie jeżyk ( i taki mam nick na iponie), bo mam wlosy jak to zwierzatko sw?ą siersc.. raczej kolce. Z tym, ze ja nie kluje :D

przez okolo pól roku od dnia operacjii moje wlosy to jeden wielki koszmar 8O nic sie nie dalo zrobic.. wiec obcielam i tak juz zostalo. Ale stracily swój blask i chyba go nie odzyskają dopóki mój organizm jest jedną chemią w pelnym skladzie.

pozdrawiam
Ania

p.s. porównanie wzielam od p. Tamary Zwirzynskiej- Matzke..
Ostatnio zmieniony 12 paź 2006, 14:12 przez -Ania-, łącznie zmieniany 1 raz.
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą !

Obrazek

Kamila11

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

Post autor: Kamila11 » 08 maja 2004, 22:53

Te? mia3am du?y problem z wypadaniem w3osów po odstawieniu Encortonu i w trakcie Salofalku 3x2 tabl. Wychodzi3y gar?ciami, ju? by3am powa?nie zaniepokojona! Polecono mi witaminy A+E i wydaje sie, ?e pomog3o. Za to Vitapil nic nie pomóg3. Z drugiej strony mo?liwe, ?e organizm sam z czasem wyrówna3 mikroelementy, problem ca3kowicie znikn?3! Trzeba czekaa i próbowaa ró?nych metod! Pozdrawiam

diabelek3030
Debiutant ✽
Posty: 39
Rejestracja: 19 wrz 2005, 16:26
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

Post autor: diabelek3030 » 23 wrz 2005, 12:13

Mnie też kiedyś strasznie wypadały włosy.Koleżanka farmaceutka poleciła mi odżywkę WAX.Są jej dwa rodzaje do ciemnych i do jasnych włosów.Jest bardzo skuteczna,włosy stają się mocniejsze i nie wypadają.Zalecana jest ludziom po chemioterapii,to nam tymbardziej pomoże.

Gość

wypadanie włosów

Post autor: Gość » 18 paź 2005, 14:37

Wszystko juz przerobilismy: domowe sposoby typu zółtko jaj z naftą, nacieranie olejem rycynowym ( moze nieco za krótko?), radical czyli skrzyp w tabletkach i odżywce,Merz - Special, specjalne szampony typu neril ( dawał odczyn alergiczny!), subrina, rzepa, vichy i parę innych i też nic! Chała! Włosy wciąż wypadają. Moje dziecko, kiedys pieknie owlosione, teraz ma cienkie, słabe, bez przerwy wypadające wlosy. Jestem bezradna. Włosy wypadały zarówno w częściowej remisji ( bez biegunek, krwi w stolcu, z białkiem CRP w granicach normy, z przyzwoitym żelazem powyżej 10- ciu) jak i teraz, kiedy zaczyna sie zaostrzenie ( CRP ponad 17 przy normie 10, leukocyty 12000, OB 20/46). Podobno tak organizm reaguje na stany zapalne... Moje dziecko bierze nadal sterydy, co prawda niewielką ilość ( 4 mg), zwiększyło dawke Pentasy ale kwasu foliowegop nie chce a i do żelaza trzeba zmuszać. Nie mówię już o mięsie, którego nie cierpi ( no, ryby jada ale też nie za często). Lubi za to szpinak, zupy jarzynowe do których zawsze dodaje sałatę lodową i miksuję ją z innymi warzywami. Szczerze mówiąc nie wiem co rbić. Jak pomóc ?

doem76
Początkujący ✽✽
Posty: 206
Rejestracja: 26 paź 2005, 21:03
Choroba: CU
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

Post autor: doem76 » 01 lis 2005, 17:44

Witam, ja takze obcielam wlosy [a byly za pas] :( Maz sie nimi zachwycal, ale nie mialam wyjscia zbyt duzo zaczelo ich zostawac na grzebieniu. Uznalam, ze to wynik ilosci przyjmowanych lekow i skrocilam wlosy. Teraz mam fryzurke do ramion, nie uzywam suszarki i farb, myje delikatnym szamponem i zauwazylam, ze jest ich teraz wiecej, niz rok temu :)
CU: Lepiej być nie może :-)

Awatar użytkownika
funia
Aktywny ✽✽✽
Posty: 521
Rejestracja: 25 sty 2006, 11:30
Choroba: CD
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

mi tez wypadaja

Post autor: funia » 25 sty 2006, 11:51

mi tez wypadaja, wiec to chyba jednak zwiazane z tym crohnem calym...
lykam garsciami rozne witaminy no i moze cos zadziala?
albo i nie....
pozdrawiam

Awatar użytkownika
funia
Aktywny ✽✽✽
Posty: 521
Rejestracja: 25 sty 2006, 11:30
Choroba: CD
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

ba....

Post autor: funia » 25 sty 2006, 13:02

a czy wroci?
albo kiedy wroci?
moja proznosc jest neistety poddana wielkiej probie. bo jak tu byc gwiazda bez wlosow?;)

Awatar użytkownika
funia
Aktywny ✽✽✽
Posty: 521
Rejestracja: 25 sty 2006, 11:30
Choroba: CD
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wypadają mi włosy... to jakaś nowa odsłona colitisa?

Post autor: funia » 25 sty 2006, 13:21

dzieki za odpowiedz, troche mnie to uspokoilo, zawsze moge sobie zrobic jakis turban
a czy te co wypadaja to odrastaja?

Zablokowany

Wróć do „Powikłania Pozajelitowe”