Strona 1 z 1

Problemy z zębami

: 29 cze 2014, 22:48
autor: eila
witam, coś strasznego dzieje mi się z zębami, żółkną z dnia na dzień i pojawiły się na nich pionowe rysy- chyba popękało szkliwo, normalnie masakra
biorę metypred- obecnie 28 i imuran-100,
i nie wiem czy te zęby to przez leki czy przez słabe wyniki: brak witaminy D, mało białka
ma ktoś podobne problemy/doświadczenia?

Re: Problemy z zębami

: 30 cze 2014, 15:40
autor: obyty.z.cu
po wprowadzeniu u mnie Azathioprine problem zębów pojawił się dość szybko i skończyło się to fatalnie.Tak więc doradzam stomatologa i to mądrego znającego się na lekach.
Oczywiście sterydy to także problem....

Re: Problemy z zębami

: 30 cze 2014, 19:06
autor: izo.sim
eila pisze:nie wiem czy te zęby to przez leki czy przez słabe wyniki: brak witaminy D, mało białka
Leki to jedno, a niedobory to drugie. Dla utrzymania kości (także zębów) w dobrej formie jest potrzebnych wiele witamin i minerałów. Oprócz tych, o których powszechnie wiadomo (wit. D, wapń) potrzebna jest również witamina K, o której niewiele się mówi w tym kontekście. Ale uwaga - trzeba najpierw sprawdzić poziom tej witaminy przed rozpoczęciem suplementacji.

Re: Problemy z zębami

: 01 lip 2014, 15:48
autor: eila
obyty.z.cu pisze:po wprowadzeniu u mnie Azathioprine problem zębów pojawił się dość szybko i skończyło się to fatalnie.
fatalnie czyli jak? mam nadzieje że zęby nie wypadły, idę jutro do stomatologa to zobaczę mam nadzieje że jest dobry chociaż to nigdy nic nie wiadomo z tymi lekarzami,

Co do witaminy K to nie oznaczali mi jej nawet wiem tylko że nie mam witaminy D na wydruku było napisane >3 ale dzięki to zapytam jutro tego stomatologa o wit K

Re: Problemy z zębami

: 01 lip 2014, 17:10
autor: izo.sim
eila pisze:Co do witaminy K to nie oznaczali mi jej
No niestety, niektóre badania robię synowi prywatnie właśnie dlatego, że lekarze nie zlecają, bo nie widzą takiej potrzeby, a potem wychodzi, że jednak było potrzebne, bo są niedobory. Zresztą rzadko który lekarz zastanawia się nad niedoborami.

Re: Problemy z zębami

: 02 lip 2014, 22:15
autor: eila
no i byłam u stomatologa i wstydu się najadłam :) okazało się że nic się z zębami takiego strasznego nie dzieje, tak ciemniały przez kamień i osad, ten stomatolog tylko tyle powiedział że sterydy wpływają na zmiękczanie produkcji śliny i stąd kamień tak szybko się osadza, mówił jeszcze że leki i niedobory witamin wpływają na zęby kształtujące się, a więc u dzieci, u dorosłych już nie, no cóż muszę przyznać że zęby po czyszczeniu wyglądają bardzo dobrze, chyba trochę przesadzam już z tą troską o swoje zdrowie :)

Re: Problemy z zębami

: 02 lip 2014, 22:28
autor: izo.sim
eila pisze:mówił jeszcze że leki i niedobory witamin wpływają na zęby kształtujące się, a więc u dzieci, u dorosłych już nie
Widać co stomatolog, to inna opinia. A tak a propos, skoro kości się odwapniają, to wg mnie zęby też (ząb to chyba rodzaj kości). Syn ma białe plamy na zębach i nasz dentysta powiedział, że to właśnie odwapnienie.

Re: Problemy z zębami

: 07 lip 2014, 21:39
autor: Miska Ryżu
Obyty, poważnie AZA wpływa na zęby? że sterydy to wiedziałam.

Ogólnie u mnie problemów jakoś z zębami odpukać na tą chwilę nie ma, ale łykam sobie wapń z wit d3, myję zeby pastą elmex, płucze jamę ustną pomarańczowym elmexem i raz na tydzień/ dwa robię fluoryzację żelem elmex. Ogólnie daję radę i bardzo lubię swoje zęby. Eila Twoja historia zanim doszłam do ostatniego posta i się wyjaśniło mnie przeraziła. Dosłownie.

Re: Problemy z zębami

: 07 lip 2014, 22:02
autor: eila
[quote="Eila Twoja historia zanim doszłam do ostatniego posta i się wyjaśniło mnie przeraziła. Dosłownie.[/quote]

no ja też byłam przerażona a potem było mi strasznie głupio, nie sądziłam że kamień może tak wpływać a wygląd zębów, a ja też lubię swoje zęby :)