Opuchnieta stopa i lokiec

Czyli choroby stawów, skóry, nerek, oczu itp

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
Magdalena.pl
Debiutant ✽
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2011, 14:30
Choroba: CU
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: Hiddenhausen

Opuchnieta stopa i lokiec

Post autor: Magdalena.pl » 30 paź 2011, 19:01

Witam,
Od kwietnia tego roku zdiagnozowali u mnie CU jednak teraz bylam znowu w szpitalu i jednak stwierdzili, ze to jest Crohn. Przez ostatni czas bylam na sterydach (lekko ponad 2 m-ce) i 1,5 tygodnia temu mialam je odstawic. Ogolnie na badaniu wyszlo, ze mam juz niewielkie zapalenie, ze juz praktycznie jest to remisja. Jendak od paru dni zaczely bolec mnie plecy, klucie z tylu, a wczoraj jak wstalam to ciezko mi bylo chodzic na lewa stope poniewaz duzy palec byl opuchniety ( nigdzie sie nie uderzylam, nie wykonywalam cwiczen fizycznych)... moja reka, tez lewa, bolala troche w lokciu. Dzisiaj kiedy wstalam nie moge juz chodzic na ta noge, bo boli jak nie wiem, nie zegne palca, jest opuchnieta... to samo jest z lokciem... opuchniety, a reki nie moge do konca wyprostowac. Troche mnie to przeraza, bo musze normalnie funkcjonowac, a jest to trudne nie mogac chodzic. Czy moze ktos mial podobny przypadek, i czy jest mozliwe, ze jest to zwiazane z Crohnem? Dodam, ze wczesniej dawal o sobie znac wlasnie poprzez bolace stawy, rumien guzowaty i zapalenie spojowek...

Dziekuje za odpowiedz :) Pozdrawiam... :)

famona
Początkujący ✽✽
Posty: 121
Rejestracja: 12 maja 2011, 21:44
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Wawa

Re: Opuchnieta stopa i lokiec

Post autor: famona » 30 paź 2011, 22:50

witaj Magdaleno :smile: Niestety znam ten ból. Mi stawy dokuczają od wielu lat. Kiedyś nawet byłam leczona na młodzieńcze zapalenie stawów kolanowych. No i niestety w moim przypadku jest to związane z Crohnikiem. Ból w plecach to też norma i wiem, że zaczyna dawać popalić przed gorszą kondycją flaczków.
Bierzesz jakieś leki? Mi lekarz (pomimo że mam zmiany głównie w ileum terminale) ze względu na bóle stawowe przepisał Salazopirynę. Brałam ją jakieś 1,5 m-ca, potem zaczęłam brać Salofalk, ale dzięki Salazopirynie uwolniłam się od bólu stawów na jakieś 4 miesiące. Poprostu bajka. Była. Od jakiś 3 tygodni bolą znowu. Głównie jednostronnie, ale ramię, łokieć, biodro i kolano naraz :cry: Czasem koszmarnie i tak jak Tobie bardzo mocno utrudniają normalne funkcjonowanie :smutny:
"Człowiek nie wybiera sytuacji, ale musi jej sprostać"
A. Szczypiorski

Magdalena.pl
Debiutant ✽
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2011, 14:30
Choroba: CU
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: Hiddenhausen

Re: Opuchnieta stopa i lokiec

Post autor: Magdalena.pl » 31 paź 2011, 11:35

Witaj, ja caly czas biore Sulfazalazyne 3x2 dziennie... na stawy nic nie mam. Kiedy bralam sterydy to czulam sie jak nowo narodzona jesli chodzi o stawy. Wczesniej nie moglam nawet glowa ruszyc, plecy bolaly jak nie wiem. Tak wiec ponad 2 miesiace mialam spokoj. A teraz chyba znowu sie zaczyna. Plecy juz troche przeszly. Mysle caly czas o tym palcu u nogi :) no bo on caly czas boli, bol tak rwie strasznie caly czas. Jest to inny bol niz zawsze mialam dlatego chcialam zapytac czy to moze byc zwiazane z Crohnem. No bo badz co badz, ale nie uderzylam sie w niego... no nic poczekam jeszcze pare dni i zobacze co z tym bedzie... :)

Awatar użytkownika
Agu
Początkujący ✽✽
Posty: 140
Rejestracja: 23 wrz 2009, 23:43
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/Dęblin
Kontakt:

Re: Opuchnieta stopa i lokiec

Post autor: Agu » 20 lis 2011, 11:04

Hej, ja miałam straszny problem ze stawami gdy miałam atak Crohna. Nie mogłam nawet spać, tak mnie wszytko bolało. Więc rozumiem twój ból. Pani gastroenterolog zasugerowała mi nawet wizytę u reumatologa. Akurat miałam remisję, więc nie miałam żadnych objawów. Poza tym pani doktor miała chyba z 80 lat. Stwierdziła, że nie mam RZS. Niemniej moja gastroenterolog nadal wysyła mnie do reumatologa na ponowną diagnozę;)
Mam nadzieję, że to jest tylko objaw NZJ, bo RZS to już by było chyba za dużo dla mnie;)
Niemniej azathioprine pomogło mi na wszystko:) I na stawy i na jelitka;) A przedtem brałam sterydy i po nich było oczywiście fenomenalnie (ale wyglądałam głupio bo miałam strasznie okrągłą twarz;) :roll:
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Powikłania Pozajelitowe”