Strona 1 z 2

Problem z wagą

: 25 lis 2016, 16:39
autor: aguskowatosc89
Czesc, choruje na Crohna od jakichś 10 lat. Przez 6 lat miałam jako taka remisje a od jakiegoś roku pogorszyl sie mój stan. W ciagu pól roku schudlam jakies 10 kg i przy wzroście 175 cm waze jakies 52kg. Codziennie dostaje pytania w pracy co mi sie, stalo, ze tak schudlam. Mam tego dosyć. Nie mam zamiaru nikomu sie z tego tłumaczyć ani opowiadać. Niestety, jestem zbyt grzeczna i nie potrafię zbyć ich pytan :( co wiecej ich zachowanie doprowadzili do tego, ze chodzę jeść sama. Mam dosyć pytan czemu tak malo zjadłam i i dziwnych spojrzeń i tekstów. Od dzis mam wprowadzone nowe leczenie. I tu jest jeden minus ponieważ mam problem z polykaniem leków. Juz kilka razy sie zakrztudilam i jest to pewnie kwestia psychiki. Zalamalam sie juz totalnie. Tak do wiadomości mam teraz brać sulfasalazyne 3x3, azatiopryne 1x2, metypred 16mg... Pomóżcie... :(

Zmiana tematu zgodnie z regulaminem

Re: Problem z wagą

: 25 lis 2016, 17:00
autor: Anette28
aguskowatosc89 pisze:W ciagu pól roku schudlam jakies 10 kg i przy wzroście 175 cm waze jakies 52kg.
muszę Cię pocieszyć, że nie jest tak źle ja przy wzroście 172cm ważyłam 45kg
aguskowatosc89 pisze:Codziennie dostaje pytania w pracy co mi sie, stalo, ze tak schudlam. Mam tego dosyć. Nie mam zamiaru nikomu sie z tego tłumaczyć ani opowiadać. Niestety, jestem zbyt grzeczna i nie potrafię zbyć ich pytan :( co wiecej ich zachowanie doprowadzili do tego, ze chodzę jeść sama.
najlepiej odpowiadać żartem cyt."taka uroda" na pewno będzie to lepiej odebrane i przez Ciebie i innych niż odpowiadanie prawdy oraz ciągłe tłumaczenie po co? na co? i dlaczego?- wiem to z własnego doświadczenia
Ucinasz krótko temat. :roll:
aguskowatosc89 pisze:Od dzis mam wprowadzone nowe leczenie. I tu jest jeden minus ponieważ mam problem z polykaniem leków. Juz kilka razy sie zakrztudilam i jest to pewnie kwestia psychiki. Zalamalam sie juz totalnie. Tak do wiadomości mam teraz brać sulfasalazyne 3x3, azatiopryne 1x2, metypred 16mg... Pomóżcie... :(
Pamiętaj żeby nie kruszyć i nie przekrawać leków jeśli lekarz tego nie zalecił bo mogą działać nieprawidłowo. Musisz się przemóc jak chcesz być zdrowa. Porada: tabletka jak najdalej na język i szybko popić.
Co do wagi to głowa do góry przy sterydach szybko nadrobisz braki :roll:
Więcej życia w sobie i optymizmu, a na pewno wygrasz walkę z chorobę :roll:

Re: Problem z wagą

: 25 lis 2016, 21:56
autor: aguskowatosc89
Dziekuje za wsparcie ;) sterydy biore juz od jakiegos czasu, niestety nie przytylam. Moze teraz przy wiekszej dawce cos ruszy...
Co do odpowiadania na Te glupie pytania to probowslam juz roznie... Chyba mam po prostu bardzo upierdliwych wspolpracownikow...

Re: Problem z wagą

: 25 lis 2016, 22:06
autor: Mamcia
Problemy możesz mieć z połykaniem sulfosalazyny - tym się nie przejmuj. Zgodnie z badaniami i wytycznymi działanie tego leku w CD jest równe placebo chyba że masz bóle stawowe. Co do reszty leczenia to trudno coś powiedzieć, bo brak danych. Od kiedy bierzesz AZA, gdzie masz zmiany itp.
Chudnięcie może być związane ze złym wchłanianiem i/lub utratą apetytu bądź zmianą diety. jedni boją się biegunek, inni bólu. Podreperować się można preparatami żywieniowymi.

Re: Problem z wagą

: 25 lis 2016, 22:47
autor: kalka_96
aguskowatosc89, przyjdź jeśli możesz 10.12 na Dzień Edukacji o NZJ w Krakowie
pogadamy ;)

Re: Problem z wagą

: 01 gru 2016, 13:57
autor: aguskowatosc89
wybieram sie na to :) ja jestem juz calkiem zalamana, po azatriopinie mialam mega nudnosci (czy to normalne?). I dzis lekarz mi ja odstawil, ciekawe czy sie poprawi, bo caly dzien mysle tylko o tym, ze musze przytyc...

Re: Problem z wagą

: 01 gru 2016, 14:43
autor: Anette28
aguskowatosc89 pisze:Dziekuje za wsparcie ;) sterydy biore juz od jakiegos czasu, niestety nie przytylam. Moze teraz przy wiekszej dawce cos ruszy...
trzymam kciuki :spoko:

Re: Problem z wagą

: 02 gru 2016, 15:55
autor: aguskowatosc89
Czy Wy tez macie/mieliscie, albo slyszeliscie żeby podczas choroby miec ogromne kłopoty z przelykaniem jedzenia? Nie wiem czym jest to problem psychiczny czy kwestia leków. Miele jedzenie w buzi, a w momencie kiedy mam je przelknac mdli mnie, mam odruchy wymiotne. Jest to dziwne, bo nie zawsze tak mam... Nie wiem czy jest to kwestia leków, czy psychiki. Jak nie brałam sulfasalazyny to chyba tak nie miałam. Albo miałam fazami

Re: Problem z wagą

: 02 gru 2016, 16:01
autor: obyty.z.cu
aguskowatosc89 pisze:macie/mieliscie, albo slyszeliscie żeby podczas choroby miec ogromne kłopoty z przelykaniem jedzenia?
u mnie był to temat: nie jem bo boli !
I nie dało się zmusić do jedzenia, bo..tu różne były efekty uboczne.
U mnie nie była to blokada psychiczna i miałem wielki problem z "nauką" jedzenia od nowa.

Re: Problem z wagą

: 03 gru 2016, 23:08
autor: Anette28
aguskowatosc89 pisze:Czy Wy tez macie/mieliscie, albo slyszeliscie żeby podczas choroby miec ogromne kłopoty z przelykaniem jedzenia?
bardzo, ale jak pisze obyty.z.cu,
obyty.z.cu pisze:wielki problem z "nauką" jedzenia od nowa
z czasem to minęło

Re: Problem z wagą

: 04 gru 2016, 19:06
autor: Mamcia
To odstaw sulfosalazynę. Na co ją bierzesz??

Re: Problem z wagą

: 04 gru 2016, 21:40
autor: Jacekx
aguskowatosc89 pisze:Czesc, choruje na Crohna od jakichś 10 lat. Przez 6 lat miałam jako taka remisje a od jakiegoś roku pogorszyl sie mój stan. W ciagu pól roku schudlam jakies 10 kg i przy wzroście 175 cm waze jakies 52kg. Codziennie dostaje pytania w pracy co mi sie, stalo, ze tak schudlam. Mam tego dosyć. Nie mam zamiaru nikomu sie z tego tłumaczyć ani opowiadać. Niestety, jestem zbyt grzeczna i nie potrafię zbyć ich pytan :( co wiecej ich zachowanie doprowadzili do tego, ze chodzę jeść sama. Mam dosyć pytan czemu tak malo zjadłam i i dziwnych spojrzeń i tekstów. Od dzis mam wprowadzone nowe leczenie. I tu jest jeden minus ponieważ mam problem z polykaniem leków. Juz kilka razy sie zakrztudilam i jest to pewnie kwestia psychiki. Zalamalam sie juz totalnie. Tak do wiadomości mam teraz brać sulfasalazyne 3x3, azatiopryne 1x2, metypred 16mg... Pomóżcie... :(

Zmiana tematu zgodnie z regulaminem
Też się zapytam po co Sulfosalazyna ? ...
bo w CU bym zrozumiał, że dodatkowo zabezpiecza stawy.

Sulfasalazyna to też lek dla chorych mających problemy reumatologiczne nie jelitowe

Re: Problem z wagą

: 21 sty 2017, 21:57
autor: aguskowatosc89
Jak to po co? Asamax zle znoszę, pare dni na poczatku bylo bosko, później tylko wymioty. Wiec została mi sulfasalazyna...

Re: Problem z wagą

: 21 sty 2017, 22:56
autor: Tubisia
Jacekx pisze:bo w CU bym zrozumiał, że dodatkowo zabezpiecza stawy.
Ekhm..nie tylko w CU...w CD też.

aguskowatosc89, możesz jeszcze poprosić o pentasę w granulkach, no chyba, że masz problemy ze stawami, wtedy to można zostać przy sulfie.
Co do chudego wyglądu, ja dopiero jakiś cas po braniu sterydów zaczęłam przestać wyglądać jak patyczak (45kg przy 164cm).

Re: Problem z wagą

: 22 sty 2017, 22:59
autor: aguskowatosc89
Pentase brslam na poczatku, kilka lat temu, niestety nie pomagała...przez tyld lag mialsm remisje, ze teraz po prostu bardzo trudno jest mi zaakceptować stan rzeczy jaki jest teraz. Brak apetytu mnie dobijs wręcz :| a tak bardzo chce przytyć... Dla innych jest to nielogiczne, ze chce przytyc a Malo jem. Ale jest jakas taka blokada we mnie, ze nie potrafię zacząć jeść jak zwierz. Tylko czasami ta blokada puszcza. Liczyłam, ze po asamaxie bedzie lepiej i przez pare dni bylo ok, a potem zaczely sie wymioty :(