Strona 9 z 12

Re: sulfasalazin en

: 15 mar 2014, 17:36
autor: palula88
Sulfa moze dawac uczucie zmeczonych ciezkich rak? Procz tego bole glowy mdlosci i dziwne uczucie jakby krecenia sie w glowie. Dolegliwosci raz sa mocniejsze raz lzejsze zalezy od dnia.Dzis mija tydzien jak ja biore. Dlugo moze potrwac przyzwyczajanie sie organizmu do niej?
Czy biorac sulfe musze brac jeszcze salofalk?

Re: sulfasalazin en

: 15 mar 2014, 18:31
autor: ulka1986
Salofalk działa już w końcowym jelicie cienkim, sulfa tylko w grubym. Zależy gdzie masz zmiany, też biorę sulfe i przez pierwsze 2 miesiące było mi ciężko, miałam bóle głowy, nudności i kaszel... Moja dr zaczęła nawet uważać że mogę być uczulona na salicylany, zwłaszcza ze po asamaxie wymiotowalam, ale po zmniejszaniu dawki objawy przeszły a później dawkę znów zwiększyłam i było już ok.
Co do stosowania obu leków naraz to jeśli tak ci zalecił lekarz to chyba jest ok.

Re: sulfasalazin en

: 15 mar 2014, 18:38
autor: palula88
Wlasnie zmiany mam w jelicie kretym i w esicy wiec juz wiem dlaczego tak doktor zalecil. No wlasnie jest ciezko np dzis jestem oslabiona nawet temperatura wskazuje na osłabienie - 35 stopni i nie mam na nic checi ani sily ale widze ze sulfa dziala bo coraz mniej sluzu jest i jedno wyproznienie dziennie bole tez ustaly. Tylko to oslabienie eh...

Re: sulfasalazin en

: 15 mar 2014, 19:01
autor: Mamcia
Nie widzę wskazań do brania leku po którym źle się czujesz. Chyba, że masz bóle stawów, wtedy sulfa ma przewagę nad masalazyną. na zmiany w esicy może pomoc leczenie doodbytnicze. Działanie niepożądane przy sulfie są częstsze niż przy mesalazynie.

Re: sulfasalazin en

: 19 mar 2014, 20:52
autor: palula88
Od jakiegos czasu mam czerwone kropeczki na opuszkach palcow u nog. Czasem wieczorami swedzi. Czy to o moze byc od sulfy?

Re: sulfasalazin en

: 19 mar 2014, 21:02
autor: Mamcia
Nie wiem jak wyglądają, ale osutki polekowe to dość częste dziania niepożądane. Poszukaj zdjeć, ktora pasują do twoich zmian. Trochę o problemie http://portal.abczdrowie.pl/osutka

Re: sulfasalazin en

: 20 mar 2014, 00:22
autor: palula88
Do niczego mi to nie pasuje. Pojawil sie tez taki dziwny dyskomfort przy oddychaniu, wrazenie ciezszego oddechu i nie rowne bicie serca.Nie bardzo wiem ktory lek odstawic czy sulfe czy salofalk...czy w ogole odstawiac.. eh

Re: sulfasalazin en

: 20 mar 2014, 06:24
autor: palula88
palula88 pisze:Do niczego mi to nie pasuje. Pojawil sie tez taki dziwny dyskomfort przy oddychaniu, wrazenie ciezszego oddechu i szybsze bicie serca.Nie bardzo wiem ktory lek odstawic czy sulfe czy salofalk...czy w ogole odstawiac.. eh

Re: sulfasalazin en

: 20 mar 2014, 07:06
autor: ulka1986
Ciężki oddech też miałam po sulfie, zmniejszylam dawkę a jak ustapilo to po kilku dniach znów podnioslam i było ok. Ale jak się tak dzieje to wskazaniem jest całkowicie odstawic lek, bo może to być objawem astmy aspirynowej, a i sulfa i salofalk są pochodnymi od aspiryny czyli salicylanami. Może błąd jest w tym że ogólnie dawka salicylanow jest za duża.
Jeśli byś miała któryś odstawic to raczej w pierwszej kolejności sulfe, wiadomo ze ma ona dodatkowy składnik który jest odpowiedzialny za większość skutków ubocznych.
Masz możliwość skonsultować się z lekarzem, przy takich objawach powinnas, bo może być konieczne aby zmienić całkowicie dotychczasowe leczenie. Jeśli okaże się ze jesteś uczulona na salicylany...

Re: sulfasalazin en

: 20 mar 2014, 07:37
autor: palula88
Wlasnie nie mam jak skontaktowac sie z lekarzem :( najwczesniej pewnie w tygodniu uda mi sie wepchac na wizyte.Poki co nie wzielam porannej dawki sulfy wzielam tylko tabletke salofalku i musze jakos isc do pracy :/ a objawy byly cala noc i jeszcze sa. Taki dziwny wewnętrzny niepokoj, roztrzesienie itp..

Re: sulfasalazin en

: 20 mar 2014, 09:05
autor: palula88
palula88 pisze:Wlasnie nie mam jak skontaktowac sie z lekarzem :( najwczesniej pewnie w tygodniu uda mi sie wepchac na wizyte.Poki co nie wzielam porannej dawki sulfy wzielam tylko tabletke salofalku i musze jakos isc do pracy :/ a objawy byly cala noc i jeszcze sa. Taki dziwny wewnętrzny niepokoj, roztrzesienie itp..

Udalo mi sie zerejestrowac na jutro do lekarza. Odstawic dzis leki?

Re: sulfasalazin en

: 20 mar 2014, 11:18
autor: Mamcia
Pisałam wcześniej, że jeśłi objawy są po sulfie to zastąpiłabym ją mesalazyną. Ustąpienie objawów byłoby sygnałem, że chodzi o włąśnie o salazopirynę.

Re: sulfasalazin en

: 20 mar 2014, 11:39
autor: palula88
Jezli nie wzielam dzis dawki sulfy to dzis objawy powinny minac czy troche dluzej trzeba poczekac?

Re: sulfasalazin en

: 20 mar 2014, 13:20
autor: Mamcia
Nie ma reguły. To jest indywidualna sprawa.

Re: sulfasalazin en

: 20 mar 2014, 15:42
autor: ulka1986
Mi. Duszności występowały ok godzinę po przyjęciu leku i po 2-3 godzinach ustepowalo. U ciebie może to być reakcja na zbyt dużą dawkę ogólnie salicylanow, a nie jednego konkretnego, dobrze że umowilas się na jutro. Napisz jutro co Ci lekarz doradził. Salofalk bierz normalnie do wizyty.