Strona 1 z 1

Mesalazyna-uczulenie

: 30 lis 2012, 13:28
autor: BananowySong
Witam,
Hmmm... tak więc po krótce: choruję na CU od 2009 roku, od maja 2010 włączono leczenie Salofalkiem, potem sterydy i dłuuuga i nieudolna historia ich odstawiania z licznymi zaostrzeniami i powikłaniami po drodze(aza, metronidazol- cała gama lekowa). W tym roku w czerwcu włączono biologiczne, by w końcu pozbyć się sterydów i unormować sprawę. Ale od sierpnia po antybiotykoterapii niezwiązanej z jelitami powróciły biegunki.We wrześniu tego roku po 3 dawce Remicade'a zrobiono kolonoskopię- stan jelit w całkiem dobrym stanie. Tylko skąd te biegunki? Mimo to miałam powoli odstawiać sterydy, biegunki się nie pogłębiały ani nie normowały. W październiku, gdy sterydy już odstawiłam, postanowiłam sprawdzić na własną rękę (tak wiem to okropnie nieodpowiedzialne), jak mój organizm zareaguje na tygodniowe odstawienie Salofalku. I stolce się unormowały. Po 2 tygodniach znów zaczęłam go brać i biegunki znów wróciły. Czy jest możliwość, że mój organizm uczulił się na mesalazynę? Obecnie jestem po 5 dawce Ramica i nie wiem, co zrobić? Przyznać się mojej lekarce do eksperymentu? Wyniki badań w normie obecnie, lekko crp podwyższone.

Proszę o radę i pozdrawiam, Bananowa Piosenka :roll:


zmiana tematu zg.z reg
Anette

Re: Dziwna sprawa mojego minidoświadczenia

: 30 lis 2012, 16:38
autor: Jeziorko
hej

może nie uczolony jesteś na mesalazyne tylko może salofalk nie podchodzi. Mi np. nie podchodzi asamax.
Moim zdaniem dobry kontakt i zaufanie to podstawa "współpracy" z lekarzem.

Pozdrawiam

Re: Dziwna sprawa mojego minidoświadczenia

: 01 gru 2012, 20:55
autor: Mamcia
A Infliskymab to w ramach badań klinicznych?? Może tak być, że jeden preparat 5-ASA powoduje działania niepożądane, a inny nie. Możesz być uczulony na animo-salicylany w tym 5-ASA. Co do utrzymujących się objawów przy remisji śluzówkowej - to niestety częsty objaw.

Re: Dziwna sprawa mojego minidoświadczenia

: 01 gru 2012, 21:30
autor: izo.sim
Mamcia pisze:Co do utrzymujących się objawów przy remisji śluzówkowej - to niestety częsty objaw.
Czytam i oczom nie wierzę :shock: To znaczy, że jelitko wygojone, ale do wc trza biegać? Coś mi tu nie gra. Skoro nie ma przyczyny (wżerów w jelicie), dlaczego są objawy?

Re: Dziwna sprawa mojego minidoświadczenia

: 01 gru 2012, 21:44
autor: Mamcia
Mnie tez nie grało, ale tak jest. To jakby nakładające się IBS.

Re: Dziwna sprawa mojego minidoświadczenia

: 01 gru 2012, 22:09
autor: izo.sim
To jakby nakładające się IBS.
Tak mi się właśnie skojarzyło, ale ponoć nie może współistnieć IBD z IBS.

poprawiłam cytowanie