Czy to normalne..

Wraz z sulfasalazyną i preparatami 5-ASA, kortykosteroidy są najczęściej stosowane jako leki podstawowe zarówno w Wzjg jak i ChL-C. Główne działanie lecznicze glikokortykosteroidów polega na wykorzystaniu ich właściwości przeciwzapalnych.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
Lakszmi
Debiutant ✽
Posty: 8
Rejestracja: 04 mar 2009, 21:16
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Siedlce

Czy to normalne..

Post autor: Lakszmi » 31 mar 2009, 19:16

Miałam duże zaostrzenie, lekarz przepisała mi metypred, przez miesiąc brałam codziennie 16mg, teraz rozpisała mi zejście, mam co tydzień zchodzić o 4 mg. Tylko zastanawiam sie czy to normalne, że jak już w piątek wzięłam 12mg, to od razu mam zaostrzenie... głupie 4 mg mniej a kiszeczki juz wariują (bolą i mam krew ).. Czy normalna jest taka reakcja?? Czy bez sterydu będzie juz tak cały czas??

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4895
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Czy to normalne..

Post autor: Natalka » 31 mar 2009, 19:22

Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Awatar użytkownika
Linda123
Aktywny ✽✽✽
Posty: 652
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:54
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to normalne..

Post autor: Linda123 » 31 mar 2009, 19:43

Schodź co tydzień co 2 mg (ja tak robie). Niestety nie obędzie się bez ręcznego dzielenia leku.
biore: pentasa 2x2, sulfasalazyna 1x2
IBS u dziecka

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to normalne..

Post autor: Mamcia » 31 mar 2009, 19:48

Skontaktuj się z lekarzem, bo takie objawy nie są standardowe. Może to zmniejszenie dawki sterydów, a może coś innego. Tak naprawdę nie napisałeś po ilu dniach od zmniejszenia pojawiły się objawy.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Lakszmi
Debiutant ✽
Posty: 8
Rejestracja: 04 mar 2009, 21:16
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Siedlce

Re: Czy to normalne..

Post autor: Lakszmi » 31 mar 2009, 21:09

objawy pojawiły się już rano następnego dnia (krew, ból "brzucha")..., tak samo jak momentalnie zaczął działać(bo zaostrzenie ustąpiło następnego dnia od zażycia sterydu) tak i teraz mój organizm jakoś szybko reaguje na wszystkie zmiany.., a Tak pozatym to musze chyba zmienić lekarza (jestem z Siedlec mamy jednego specjaliste) do której zapisy są na lipec a prywatnie też są problemy.. czyli to nie jest normalne, że tak reaguje za mniejszenie?? co mam robić dalej zmniejszać czy wrócić do 16 mg??

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to normalne..

Post autor: Mamcia » 31 mar 2009, 21:16

Zadzwoń do lekarza i zapytaj. Uważam, żę w tej sytuacji powinien cię przyjąć.
NFZ do przychodni: "Musicie przyjąć nawet w przypadku braku miejsc"


Pracownicy rejestracji w przychodniach mają oceniać stan chorego i w nagłych przypadkach kierować go do lekarza, nawet w przypadku braku miejsc; mazowiecki oddział NFZ będzie karał poradnie, które nie przestrzegają tego zalecenia.

Fundusz rozważa także zobowiązanie lecznic, by wysyłały do pacjentów SMS z przypomnieniem o umówionej wizycie i z prośbą o jej potwierdzenie. Ma to ograniczyć liczbę tzw. pustych miejsc w kolejkach do specjalistów. Ponadto lecznice nie będą mogły organizować kwartalnych zapisów wyłącznie w ciągu jednego dnia.

"Nie możemy się godzić na to, by pacjenci od godz. piątej rano stali w kolejkach do rejestracji, żeby się zapisać do lekarzy. Żeby byli odsyłani z gorączką, bo zabrakło numerków - tak dzieje się w wielu poradniach" - powiedziała dziś rzeczniczka mazowieckiego NFZ Wanda Pawłowicz.

Dodała, że pracownicy Funduszu przygotowują zbiór przepisów z ustaw, o których NFZ będzie przypominał dyrektorom poradni. Ci, którzy nie dostosują się do zaleceń, zostaną ukarani finansowo za złamanie warunków zapisanych w kontrakcie z NFZ.

"Za mało uwagi poświęcają temu, co się dzieje w rejestracjach"

"Z naszych obserwacji wynika, że za mało uwagi poświęcają temu, co się dzieje w rejestracjach. Chcemy, żeby panie, które tam pracują, były bardziej przyjazne i życzliwe dla pacjentów. Nie mogą wprowadzać swoich zasad i organizować pracy tak, żeby było im wygodniej" - podkreśliła rzeczniczka mazowieckiego NFZ.

Wyjaśniła, że chodzi o to, by pracownicy rejestracji oceniali stan pacjenta i w nagłych przypadkach, kiedy np. skarży się na silny ból gardła i ma gorączkę, kierowali go do lekarza nawet wtedy, jeżeli nie ma już numerków lub informowali - gdzie na pewno otrzyma poradę medyczną.

"Nie może być tak, że panie z rejestracji ustalają sobie godziny, w których zapisują do lekarzy. Będziemy ostro piętnować poradnie, które organizują zapisy do specjalistów na cały kwartał w ciągu jednego dnia" - powiedziała Pawłowicz.

Dodała także, iż 10-20 proc. pacjentów zapisuje się jednocześnie do kilku lekarzy i nie zgłasza się na umówione wizyty. "Pacjenci nie informują, że z nich rezygnują. Rozważamy wprowadzanie rozwiązań, które mają zlikwidować tzw. puste miejsca. Poradnie mogą np. przypominać o wizycie za pomocą SMS i prosić o jej potwierdzenie" - podkreśliła rzeczniczka.(PAP)
Cytuję za MP, ale ponieważ jest to informacja PAP to chyba mogę.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Lakszmi
Debiutant ✽
Posty: 8
Rejestracja: 04 mar 2009, 21:16
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Siedlce

Re: Czy to normalne..

Post autor: Lakszmi » 31 mar 2009, 21:35

ok przedzwonie jutro, najwyżej poszukam czegoś w Warszawie.., dziekuje ;)

Zablokowany

Wróć do „Ogólnie o Kortykosteroidach”