Opuchlizna całego ciała

Wraz z sulfasalazyną i preparatami 5-ASA, kortykosteroidy są najczęściej stosowane jako leki podstawowe zarówno w Wzjg jak i ChL-C. Główne działanie lecznicze glikokortykosteroidów polega na wykorzystaniu ich właściwości przeciwzapalnych.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
wiotka
Debiutant ✽
Posty: 8
Rejestracja: 26 wrz 2007, 11:13
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Opuchlizna całego ciała

Post autor: wiotka » 26 wrz 2007, 11:30

Ja już od stycznia 2007 roku biorę sterydy. Zaczynałam od 60 mg metypredu, potem encortonu, a teraz biore 12 mg znowu metypredu.Jestem strasznie opuchnięta na całym ciele. Mam tzn, ciążowy brzuch, grube ramiona, uda, pośladki, policzki i obwisłe za duże cycki.Tak jakby ktoś je wyphał wodą.Przytyłam w sumie ponad 15 kg i w związku z tym mam okropne rozstępy, również na całym ciele.Czy ta opuchlizna zejdzie? Czy możliwe jest tyle przytyć i równie tyle zrzucić, gdy przestanie sie brać sterydy?Ja mam dopiero 16 lat i całe życie przede mną... Zawsze byłam zgrabna i chyba ładna:), a teraz jestem potwór.Długo leżałam w szpitalu i nie ruszałam się z łóżka, bo miałam zaniki mięśni.Może od tego tak przytyłam? A może to ta woda ze sterydów? Błagam pomóżcie, bo jestem na skraju depresji.Aha i jeszcze jedno: Czy jeśli przyjmuje się sterydy w jednej dawce rano to skutki uboczne są mniejsze? I w ile miej więcej schodzi ta opuchlizna?Pomóżcie!!!!!
wiotka

Awatar użytkownika
-Ania-
Admin
Posty: 4327
Rejestracja: 06 lis 2003, 15:04
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Opuchlizna całego ciała

Post autor: -Ania- » 26 wrz 2007, 11:39

opuchlizna to jeden ze skutków ubocznych sterydoterapii. Wiąże się to z zatrzymaniem wody w organiźmie. Waga w tym czasie jest więc "sztuczna", bo jak się zejdzie ze sterydów, to sie dopiero okaże ile jest naszej masy ciała, a ile wody. Opuchlizna zejdzie gdy nie będziesz brac sterydów, lub gdy przejdziesz na entocort.
Czy możliwe jest tyle przytyć i równie tyle zrzucić, gdy przestanie sie brać sterydy?
tak, możliwe
Czy jeśli przyjmuje się sterydy w jednej dawce rano to skutki uboczne są mniejsze?
pisałam juz tu gdzieś, że sterydy najlepiej przyjmować rano, coś koło 8.30, bo wtedy naśladuje się prace organizmu.

Polecam podobne wątki na ten temat, np:
http://crohn.home.pl/forum/viewtopic.php?t=3525
http://crohn.home.pl/forum/viewtopic.php?t=3847
http://crohn.home.pl/forum/viewtopic.php?t=4126

i byłoby nam miło, gdybyś przywitała się z nami w Centrum Powitań
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą !

Obrazek

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Opuchlizna całego ciała

Post autor: Mamcia » 26 wrz 2007, 18:29

I dodała w profilu chorobę.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Zablokowany

Wróć do „Ogólnie o Kortykosteroidach”