Biorę sterydy ale nadal jest śluz

Wraz z sulfasalazyną i preparatami 5-ASA, kortykosteroidy są najczęściej stosowane jako leki podstawowe zarówno w Wzjg jak i ChL-C. Główne działanie lecznicze glikokortykosteroidów polega na wykorzystaniu ich właściwości przeciwzapalnych.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
leila
Doświadczony ❃
Posty: 1234
Rejestracja: 18 mar 2008, 18:24
Choroba: CU
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: ....

Re: Biorę sterydy ale nadal jest śluz

Post autor: leila » 08 kwie 2014, 11:32

jezeli biore asamax i jest sluz w kaleod paru dni to powinnam sie zaczac martwic czy nie ze cos sie dzieje?krwi odpukac nie ma.czy to stan zapalny sie zaczyna?
zepchnac chorobe na dalszy plan
Obrazek
Obrazek

sylwia78
Początkujący ✽✽
Posty: 86
Rejestracja: 11 sty 2013, 14:55
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Biorę sterydy ale nadal jest śluz

Post autor: sylwia78 » 09 kwie 2014, 14:38

Moi drodzy zeszłam do dawki 35 encortonu.Kal jest różny czasem twardszy a czasem miękki.Dzis miałam miekki co mam myśleć czy to od jedzenia?Jakos diety nie trzymam.a jak u was kał wyglada?Jak jest remisja to zawsze jest twardy?

sylwia78
Początkujący ✽✽
Posty: 86
Rejestracja: 11 sty 2013, 14:55
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Biorę sterydy ale nadal jest śluz

Post autor: sylwia78 » 17 kwie 2014, 16:34

Kochani co mam robić?Zeszłam do 30 Encortonu ale od wtorku zaczęły sie burczenia, przelewania no i kał luzniejszy..

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Biorę sterydy ale nadal jest śluz

Post autor: Mamcia » 17 kwie 2014, 20:10

sylwie78 a czy ty nie powinnaś mieć włączonej immunosupresji?? Może jesteś sterydozależna. Gdzie się leczysz. Może powinnaś być zakwalifikowana do biologii?? Trudno spekulować na podstawie fragmentarycznej wiedzy.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
leila
Doświadczony ❃
Posty: 1234
Rejestracja: 18 mar 2008, 18:24
Choroba: CU
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: ....

Re: Biorę sterydy ale nadal jest śluz

Post autor: leila » 22 kwie 2014, 19:37

czy dawka 16 mg na moje 60 kg wagi jest dobra czy za mała?mam sluz od paru dni troche biegunki a lekarz za miesiac
czy powinnam zwiekszyc dawke metypredu?
zepchnac chorobe na dalszy plan
Obrazek
Obrazek

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Biorę sterydy ale nadal jest śluz

Post autor: Mamcia » 22 kwie 2014, 20:09

O dawkach powinien decydować lekarz, który zna twoją historię choroby. My nawet nie weimy jakie leki bierzesz poza metypredem, jak byla dawka wyjściowa i w jakim tempi zmniejszasz dawki.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

sylwia78
Początkujący ✽✽
Posty: 86
Rejestracja: 11 sty 2013, 14:55
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Biorę sterydy ale nadal jest śluz

Post autor: sylwia78 » 18 maja 2014, 22:50

Moi drodzy w tym tygodniu koncze brać sterydy,a musze zrobić gastroskopię.Czy powinnam odczekać jakis czas po sterydach czy od razu moge gastroskopie zrobic?

Awatar użytkownika
baska82
Początkujący ✽✽
Posty: 64
Rejestracja: 08 mar 2014, 10:44
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Biorę sterydy ale nadal jest śluz

Post autor: baska82 » 04 lip 2014, 09:17

sylwia78, czy udało się zakończyć terapię sterydami? czy jednak włączyli ci immunosupresje?
Nie ma takiej siły na ziemi, która powstrzymałaby mnie przed realizacją marzeń.

Awatar użytkownika
Alishia
Aktywny ✽✽✽
Posty: 728
Rejestracja: 12 sty 2007, 19:34
Choroba: CD
województwo: opolskie
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Biorę sterydy ale nadal jest śluz

Post autor: Alishia » 10 lip 2014, 20:20

Ja również jestem na entocorcie...i to od ponad miesiąca(jeden tabsik dziennie,bo drobna jestem).Co się zmieniło?Nie mam już strasznych bóli brzucha(nie łamię się w pół),ale niestety biegunki zostały(najgorzej nocą,bo nie wyspałam się już od 3 lat).do tego biorę Asamax(trzy razy po dwie),ale też nie widzę większej poprawy.

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Biorę sterydy ale nadal jest śluz

Post autor: Mamcia » 10 lip 2014, 20:27

Alishia rozumiem, że z budesonidu schodzisz. w przypadku tego leku masa ciała nie ma znaczenia w dawkowaniu, bo jes to lek działający miejscowo. Nasza Panna będąc dziecięciem otrzymywała w zaostrzeniu pełną dawkę.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o Kortykosteroidach”