Strona 1 z 1

Re: Dawkowanie sterydow na przemian duza i mala dawka

: 17 lis 2011, 13:50
autor: obyty.z.cu
Natej pisze:teraz już schodzę z dawki i mam na przemian 16 i 8 mg.
do tej pory nie słyszałem o takim dawkowaniu "na przemian".
Zawsze było schodzenie z dawki o 4 mg .

Re: Dawkowanie sterydow na przemian duza i mala dawka

: 17 lis 2011, 17:57
autor: Natej
Hmm trudno mi coś powiedzieć, bo wcześniej nie miałem do czynienia ze sterydami, niemniej takie były zalecenia lekarza:

Pierwszy tydzień 16/8 mg
Drugi tydzień cały 8 mg
Trzeci 8/4 mg

itd.

Re: Dawkowanie sterydow na przemian duza i mala dawka

: 17 lis 2011, 18:18
autor: Natalka
Natej, pisał, że bierze sterydy z innego powodu niż my. Ale w sumie to i tak dziwne takie "skakanie" dawki :neutral:

Re: Dawkowanie sterydow na przemian duza i mala dawka

: 18 lis 2011, 14:52
autor: toczka
ale to jest szok dla organizmu!
nie nie, cos z tym musi byc nie tak :/

Re: Dawkowanie sterydow na przemian duza i mala dawka

: 10 maja 2013, 09:47
autor: Marta86
Ja też własnie mam dziwną sytuację z Entocortem...Lekarz kazał mi brać przez 4tygodnie 9mg a potem przez 2 tygodnie zmniejszać co drugi dzień po czym przestać całkowicie przyjmować.Trochę to dla mnie niezrozumiałe,bo zawsze zmniejszałam dawkę sterydów o 5mg co tydzień.Nie bardzo rozumiem jak to ma wyglądać.Będę musiała dopytać się w Farmacji o co w tym chodzi:/

Re: Dawkowanie sterydow na przemian duza i mala dawka

: 10 maja 2013, 11:47
autor: Baby
Marta86 pisze:Ja też własnie mam dziwną sytuację z Entocortem...Lekarz kazał mi brać przez 4tygodnie 9mg a potem przez 2 tygodnie zmniejszać co drugi dzień po czym przestać całkowicie przyjmować.Trochę to dla mnie niezrozumiałe,bo zawsze zmniejszałam dawkę sterydów o 5mg co tydzień.Nie bardzo rozumiem jak to ma wyglądać.Będę musiała dopytać się w Farmacji o co w tym chodzi:/
Entocort ma max. dawkę 9 mg a jedna tabletka to 3 mg. Pewnie lekarzowi chodziło abyś przez 4 tygodnie brała 9 mg a po tym czasie zmniejszyła do 6 mg potem do 3 mg i odstawiła po kolejnych dwóch.

Mój lekarz kazał zmniejszać mi dawkę co miesiąc o 3 mg. Póki co od prawie 2,5 roku udało mi się max. zejść do 6 mg jednak za każdym razem wracam do 9 mg (obecnie biorę tą dawkę) co i tak jest dla mnie za słabe. Najlepiej jednak dopytać lekarza.