Czy to od strydów???

Wraz z sulfasalazyną i preparatami 5-ASA, kortykosteroidy są najczęściej stosowane jako leki podstawowe zarówno w Wzjg jak i ChL-C. Główne działanie lecznicze glikokortykosteroidów polega na wykorzystaniu ich właściwości przeciwzapalnych.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
Awatar użytkownika
Natuśka
Ekspert ✿✿
Posty: 5135
Rejestracja: 29 kwie 2009, 12:58
Choroba: CD
województwo: małopolskie
miasto: Kraków
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Czy to od strydów???

Post autor: Natuśka » 19 lut 2011, 08:54

Mam taki problem... ;/

Od poniedziałku boli mnie głowa: budzę się z bólem głowy, w ciągu dnia chodzę z bólem głowy i również z nim kładę się spać. Do tego dochodzą zawroty, mdłości, zaburzenia widzenia, ciężkość w klatce piersiowej i ból lewego barku. Jest mi albo skrajnie zimno, ale rozbieram się do krótkiego rękawka, bo pocę się jak 150... ;/
Kurczę: wysokie ciśnienie (140-145/90), albo takie dziwne- 130/55-60. Puls 70.
Męczę się niesamowicie, gdy się przychylam to głowa chce mi pęknąć, czasem tak dziwnie zatyka mi się w uszach... :neutral:

Od dłuższego czasu mnie "nosi", niezbyt dobrze sypiam i mam kołatania serca. O te dolegliwości posądzałam Entocort, ale ze względu, że skutki uboczne występują naprawdę bardzo rzadko zdystansowałam się do tego.

Byłam u lekarza rodzinnego, który dał mi skierowanie do kardiologa. W rozpoznaniu napisał podejrzenie choroby niedokrwiennej serca, ale sądzę (mam nadzieję :neutral:), że to ściema tylko na przyjęcie do poradni.

Zastanawiam się czy może faktycznie ten Entocort mi się służy? Albo po prostu za bardzo serce obciąża (zaznaczę, że 3 lata temu miałam robione echo :serce: - coś tam wyszło nie tak i miałam skontrolować za ok 5 lat).

Nie wiem już, nie wiem... :help:
Na zawsze razem... :*

Podpisano:Twój Crohn :flowers:

Aktualnie: Szczęśliwsza, bo krótsza :smile: + Methypred 8 mg na jelita, Humira na stawy.
W planach : Realizacja punktu 2 :E

1. 19.11.2012- hemikolektomia prawostronna metodą laparoskopową :D
2. Normalne życie...
3. ZZSK mam, ale nikomu nie oddam :razz:

Awatar użytkownika
Ania406
Doświadczony ❃
Posty: 1354
Rejestracja: 02 cze 2008, 23:22
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Znienacka

Re: Czy to od strydów???

Post autor: Ania406 » 24 lut 2011, 17:42

Natuśka, byłaś już u tego kardiologa?

Trudno mi powiedzieć czy to na pewno od sterydów. Ja się borykam z bólami głowy od wielu lat, ale zauważyłam pewne nasilenie podczas stosowania sterydów, więc jakiś związek pewnie jest. Tylko tak jak z każdym sktukiem ubocznym, może on występować, a nie musi.

Z Twojego opisu wygląda to bardziej na problemy układu krążenia, ale też nie jestem lekarzem specjalistą.

Trzymam kciuki, żeby nie było to nic poważnego i szybko przeszło!
Care for life and physical health, with due regard for the needs of others and the common good, is concomitant with respect for human dignity.

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to od strydów???

Post autor: Mamcia » 24 lut 2011, 19:38

Gdyby to był encorton to powiedziałabym standard, ale w przypadku budesonidu takie objawy są bardzo rzadkie. Od jak dawna bierzesz budesinid??
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Zablokowany

Wróć do „Ogólnie o Kortykosteroidach”