Samopoczucie po odstawieniu sterydów

Wraz z sulfasalazyną i preparatami 5-ASA, kortykosteroidy są najczęściej stosowane jako leki podstawowe zarówno w Wzjg jak i ChL-C. Główne działanie lecznicze glikokortykosteroidów polega na wykorzystaniu ich właściwości przeciwzapalnych.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
Awatar użytkownika
joko25
Początkujący ✽✽
Posty: 258
Rejestracja: 19 sie 2007, 19:54
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: pomorskie

Samopoczucie po odstawieniu sterydów

Post autor: joko25 » 08 lut 2011, 15:53

Hejka
W zeszłym tygodniu odstawiłam całkowicie sterydy. W sumie to bez przerwy bralam je 4 lata. Zawsze jak juz czulam sie coraz gorzej to dostawałam duzą dawke, potem zmniejszalam ją przez pare miesięcy i zawsze zostawałam przy 4mg metypredu. Pomagały mi one tylko na krotki czas kiedy dawki byly duze, a jak juz ją zmniejszalam to objawy wracaly. Podczas ostatniej terapii sterydowej ktora zaczela sie w sierpniu, a skończyła w zeszłym tygodniu,w koncu poczulam sie dobrze, objawy ustapily, zniknela krew:) no i po sukcesywnym zmniejszaniu dawki moglam nareszcie je odstawić! Całe szczęście póki co krew i biegunki nie wrocily, ale po tym calkowitym odstawieniu czuje sie dziwnie. Cala jestem obolała, rano nie moge wstac z łóżka, bolą mnie wszystkie stawy i plecy. Puchną nogi. Wieczorami mam stan podgorączkowy i rumieńce na twarzy jakbym miala wysoką gorączke. No i dosc czesto meczą mnie wzdęcia, a w jelicie czuje takie bąblowanie i czasem tak glosno mi w nim burczy i bulgocze. Boje sie zeby objawy choroby nie wrocily:( Czy to mogą byc takie reakcje organizmu na brak sterydów? A jak u was organizm reagował na brak sterydów po takim dlugotrwalym ich stosowaniu?

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4895
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Samopoczucie po odstawieniu sterydów

Post autor: Natalka » 08 lut 2011, 16:09

joko25, zajrzyj do tego tematu viewtopic.php?t=318&highlight=odstawieniu+steryd%F3w nie jest nowy, ale trochę interesujących Cię informacji na pewno znajdziesz :smile:
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Awatar użytkownika
Ala57
Aktywny ✽✽✽
Posty: 873
Rejestracja: 05 lis 2010, 20:19
Choroba: CU
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: Samopoczucie po odstawieniu sterydów

Post autor: Ala57 » 08 lut 2011, 16:42

joko25 u mnie niestety takie objawy byly nawrotem choróbska po 2 tygodniach wracały biegunki a na krew nie czekałam tylko wracalam do duzych dawek.Nie powiedziane,ze u Ciebie będzie tak samo czego Ci zyczę z całego serca

Awatar użytkownika
joko25
Początkujący ✽✽
Posty: 258
Rejestracja: 19 sie 2007, 19:54
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: pomorskie

Re: Samopoczucie po odstawieniu sterydów

Post autor: joko25 » 08 lut 2011, 19:25

Dzięki za link do tego tematu.Przeczytalam i widac tak musi byc po odstawieniu tych okropnych sterydow:( oby tylko minelo i choroba nnie wrocila, a niestety takie powroty to u mnie norma:(( moze teraz bedzie jednak inaczej:)musze sie tego trzymac

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Samopoczucie po odstawieniu sterydów

Post autor: Mamcia » 09 lut 2011, 20:05

Cztery lata sterydów bez próby immunosupresji??? To wbrew standardom.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
joko25
Początkujący ✽✽
Posty: 258
Rejestracja: 19 sie 2007, 19:54
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: pomorskie

Re: Samopoczucie po odstawieniu sterydów

Post autor: joko25 » 10 lut 2011, 13:28

nie nie, immunosupresja tez byla wlaczona(z jedną paromiesieczną przerwą ze względu na uczulenie) i biorę imuran do dzis. Oprocz tego biore tez asamax. Miałam tez dwa leczenia biologiczne-w 2008 roku remicade w kroplówkach i humire w zastrzykach. Takze praktycznie wszystkie mozliwosci leczenia byly zastosowane.

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Samopoczucie po odstawieniu sterydów

Post autor: Mamcia » 10 lut 2011, 14:17

No to rzeczywiście już niewiele zostało.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
simon
Początkujący ✽✽
Posty: 71
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:51
Choroba: CU
województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląsk

Re: Samopoczucie po odstawieniu sterydów

Post autor: simon » 11 lut 2011, 14:58

ja podczas całej choroby jeden raz odstawiłem zupełnie sterydy... nie brałem przez OK 2 miesiące.... Dziś niestety skończył się ten dzień :mrgreen: od dziś znowu 20mg na dzień!

objawy miałem podobne... rumieńce, zmęczenie, osłabienie... jest to wg.mnie wynikiem tego że po prostu kora nadnerczy musi zacząć sama produkować kortyzol i przez pewien czas po prostu w organizmie jest go za mało. Do tego spada znacznie apetyt więc to kolejny powód osłabienia. Wystarczy więc trochę odpocząć, porządnie się odżywiać i wysypiać i samo przejdzie. Polecam też pić dużo wody i potasu i wit D3.

Co do tych wzdęć i bulgotań to ja tak mam po każdej próbie zejścia z jakiejkolwiek dawki encortonu. Zazwyczaj przez ten czas staram się wyszlifować dietę i po pierwszym normalnym, pełnym wypróżnieniu wszystko wracało do normy.

powodzenia w walce ze sterydami! ja już ze 3 lata biorę, w tym niedawna 2 miesięczna przerwa :razz:

Awatar użytkownika
joko25
Początkujący ✽✽
Posty: 258
Rejestracja: 19 sie 2007, 19:54
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: pomorskie

Re: Samopoczucie po odstawieniu sterydów

Post autor: joko25 » 13 lut 2011, 13:53

A jak u Ciebie wygląda sprawa osteoporozy po długotrwalym braniu sterydów? robiłes sobie badanie na gęstosc kosci? No ja robiłam i wyszła niestety osteoporoza:( aj te sterydy...

Awatar użytkownika
Ala57
Aktywny ✽✽✽
Posty: 873
Rejestracja: 05 lis 2010, 20:19
Choroba: CU
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: Samopoczucie po odstawieniu sterydów

Post autor: Ala57 » 13 lut 2011, 19:02

o kurcze,ja praktycznie biorę 4 rok z bardzo krótkimi przerwami i nie robiłam badań.Czy osteoporoza jakoś się objawia czy tylko wychodzi w badaniach?

Awatar użytkownika
Miska Ryżu
Doświadczony ❃
Posty: 1475
Rejestracja: 03 lip 2008, 10:38
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Samopoczucie po odstawieniu sterydów

Post autor: Miska Ryżu » 13 lut 2011, 19:16

Złamaniami patologicznymi na przykład. Generalnie, w skrócie jak masz osteoporozę to lekko się pukniesz a kość sie łamie. Ale nie trzeba mieć od razu osteoporozy, mozna mieć osteopenię, dlatego lepiej zrobić badanie i dmuchać na zimne. Zrób sobie Ala57 densytometrie, zresztą w pewnym wieku jest ona nawet zalecana. To jest krótkie i niedrogie badanie. 4 lata na sterydach to jest dużo.

OT się robi, może przenieść dwa ost posty do tematu o osteoporozie?
Smutno Ci? A może budyń? :)

Awatar użytkownika
simon
Początkujący ✽✽
Posty: 71
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:51
Choroba: CU
województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląsk

Re: Samopoczucie po odstawieniu sterydów

Post autor: simon » 14 lut 2011, 18:43

w temacie osteoporozy

już po 3 latach sterydoterapii ją u mnie wykryto. Gastrolog nie wpadł na skierowanie mnie do badania, dopiero lekarz ogólny wpadł na ten pomysł. Od wystawienia skierowania do badania minęły tylko 2 tyg (co w PL mnie zdziwiło). Badanie jest bezbolesne i krótkie, wyniki dostaje się na miejscu. Ja TYLKO dzięki badaniu dowiedziałem się o osteoporozie, żadnych objawów nie czułem.

Przepisano mi lek o nazwie "ostemax", kosztuje u mnie ok 22zł, bierze się jedną tabletkę na tydzień (w opakowaniu są 4). Po 4 miesiącach brania tego leku osteoporoza zamieniła się w osteopenię, a po kolejnych 2 miesiącach jestem już zdrowy. Osobiście wierzę że również lekkie ćwiczenia na siłowni pomogły mi we wzmocnieniu kości. Po ostemaxie nie czułem ŻADNYCH efektów ubocznych.

Daga03
Początkujący ✽✽
Posty: 57
Rejestracja: 04 maja 2009, 11:52
Choroba: CU
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Lubin

Re: Samopoczucie po odstawieniu sterydów

Post autor: Daga03 » 02 lip 2011, 10:33

Witam mam pytanko.Od 4 m-cy biorę Medrol wczoraj wzięłam ostatnią dawkę.Jednak zaczynają mi dokuczać jakby nerki lub nadnercza w każdym razie coś w tej okolicy.Czy możecie mi napisać przez jaki okres odstawialiście sterydy , ja brałam medrol w dawce 16 mg i odstawiałam stopniowo przez 3 tygodnie.Czy to prawidłowo czy za krótko???
Daga

Awatar użytkownika
simon
Początkujący ✽✽
Posty: 71
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:51
Choroba: CU
województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląsk

Re: Samopoczucie po odstawieniu sterydów

Post autor: simon » 02 lip 2011, 17:27

nie brałem nigdy Medrolu ale jeżeli dawki są podobne jak przy Encortonie to 16mg w 3 tygodnie to trochę za krótko... ale tragedii nie ma bo brałaś go tylko 4 m-ce.

Ja również przez kilka dni czułem się nieswojo, te same problemy miałem co Ty (a brałem 3 lata). Jednak po kilku dniach ustąpiły i wszystko wróciło do normy.

Ile to trwa u Ciebie? jeżeli krótko to postaraj się to po prostu przetrwać, radzę pić więcej wody i duuużo wypoczywać przez ten okres. Jeżeli nie przejdzie do powiedzmy - tygodnia - to zgłoś się do swojego lekarza.

Awatar użytkownika
Ala57
Aktywny ✽✽✽
Posty: 873
Rejestracja: 05 lis 2010, 20:19
Choroba: CU
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: Samopoczucie po odstawieniu sterydów

Post autor: Ala57 » 18 sie 2011, 06:54

11 sierpnia odstawilam metypred,po dwóch dniach,czulam się jak obita bejsbolem a po pięciu jakby przejechał mnie czołg dzisiaj czuję się ciut lepiej tzn ból stawów troszkę oslabł,jestem jeszcze rozbita ale już mniej.Mam cichutką nadzieję ,ze tym razem uda się odstawić steryd bo wszystko dzieje się w inny sposób.Przy poprzednich kilku próbach nie byłam na azie,którą biorę od ponad roku i w poprzednich wypadkach bole zaczynały się po dwoch tygodniach a później wracały biegunki więc mogę mieć nadzieję? :roll:

Zablokowany

Wróć do „Ogólnie o Kortykosteroidach”