Strona 33 z 49

Re: AZATHIOPRINE

: 14 lis 2013, 20:31
autor: emalkadream
Hmm mi w lux medzie wypisują na ryczałt.
U kogo sie prowadzisz :roll: w warszawskim lux medzie jeśli to nie tajemnica?

Re: AZATHIOPRINE

: 14 lis 2013, 20:44
autor: marcin820201
emalkadream pisze:U kogo sie prowadzisz w warszawskim lux medzie jeśli to nie tajemnica?
tak. Dzięki Tubisia :)

Re: AZATHIOPRINE

: 14 lis 2013, 20:46
autor: emalkadream
Poza tym oni mają całą historię leczenia w tych swoich komputerkach

Re: AZATHIOPRINE

: 14 lis 2013, 21:09
autor: emalkadream
Ja jak idę do swojej pani dr to biorę i tak wszystkie papiery ze sobą, bo mają wieczny problem z tym ich systemem. Co nie zmienia faktu że jak pani dr wypisuje mi recepty to sama prosi bym sprawdziła czy wszędzie jest R-ka

Re: AZATHIOPRINE

: 29 lis 2013, 18:57
autor: emalkadream
Biorę AZE od ponad miesiąca. Ostatnio męczą mnie poranne mdłości czy to może być spowodowane tym lekiem? Czemu dopiero teraz?
Najpierw myślałam że to wynika ze zbyt małego śniadania po którym zjadam moją garść leków. Ale ostatnio zjadam większe śniadanie koło 7 rano zaraz po tym jem leki a po ósmej rano zaczynają się nudności. Aktualnie encorton na poziomie 12,5mg

Re: AZATHIOPRINE

: 29 lis 2013, 20:21
autor: kasia38
ja też miałam straszne mdłości o Azie, ale przy 3 tabletkach, jak zmniejszyłam do 2 mdłości minęły :)

Re: AZATHIOPRINE

: 06 lut 2014, 15:51
autor: Elaine
Biorę Azę od 2 tygodni dopiero... przez pierwszy tydzień nic mi nie było, a potem zaczęło się... Tak godzinę po wzięciu dopadają mnie mdłości, odbija mi się, męczę się tak przez kilka godzin, mam wrażenie że z dnia na dzień coraz bardziej. Do tego mam zawroty głowy, jestem osłabiona, najmniejszy wysiłek fizyczny powoduje zlanie się zimnym potem i długo dochodzę potem do siebie. Czuję się zmęczona i niewyspana, mam problemy z zasypianiem, choć jak już usnę, to śpię długo. W dodatku włączyła mi się nadwrażliwość i codziennie zalewam się łzami z byle powodu, co mnie bardzo irytuje, bo do płaczliwych raczej nie należę.
Czy to możliwe, żeby już pojawiły się efekty uboczne? Jakie jest prawdopodobieństwo, że miną one bez odstawiania leku? Bardzo nie chcę odstawiać azy, bo od marca mam brać humirę, a aza ma przygotować mój organizm do niej...

Re: AZATHIOPRINE

: 06 lut 2014, 16:01
autor: McCarty
Elaine, a kontrolujesz wyniki krwi? Na początku powinno się być pod kontrolą lekarza, żeby sprawdzić jak organizm reaguje.

Re: AZATHIOPRINE

: 06 lut 2014, 17:34
autor: Elaine
McCarty Tydzień temu robiłam badania krwi, wyniki jak na mnie nie całkiem dobre, tylko CRP mocno przekroczone. Wiem o tym, że co 2 tygodnie mam robić badania krwi, następne w przyszłym tygodniu.

Do skutków ubocznych podanych wyżej muszę dodać wymioty i jadłowstręt...

Mam nadzieję, że tak tylko na początku źle reaguję, że później będzie lepiej....

Re: AZATHIOPRINE

: 06 lut 2014, 17:55
autor: McCarty
Elaine, Może na początku takie objawy, a poźniej będzie już normalnie, tym bardziej, jak mówisz, że wyniki masz dobre.

Re: AZATHIOPRINE

: 08 lut 2014, 14:13
autor: Marekk
Elaine, z tego co pamiętam, kiedy zaczynałem brać Azę to tak jak ty miałem problemy ze zmęczeniem - przez około miesiąc (może dwa) byłem lekko otumaniony (a przynajmniej tak to wspominam), wyniki miałem wszystkie w normie, po około 2 miesiącach wszystko wróciło do normy :)

A mówiłaś o tym lekarzowi, który przepisał Ci Azę?

Re: AZATHIOPRINE

: 11 lut 2014, 20:07
autor: emalkadream
Elaine pisze:McCarty Tydzień temu robiłam badania krwi, wyniki jak na mnie nie całkiem dobre, tylko CRP mocno przekroczone. Wiem o tym, że co 2 tygodnie mam robić badania krwi, następne w przyszłym tygodniu.

Do skutków ubocznych podanych wyżej muszę dodać wymioty i jadłowstręt...

Mam nadzieję, że tak tylko na początku źle reaguję, że później będzie lepiej....

Tak jak pisalam wyzej mialam podobnie, mdlosci mega zmeczenie minelo 3mce i jest juz ok poza tym ze szybciej sie mecze i czasem po prostu nie mam na nic sily

Re: AZATHIOPRINE

: 11 lut 2014, 21:22
autor: mosterdziej
Azę albo jakikolwiek inny lek immunopresyjny powinno się wdrażać w szpitalu? Tylko duże dawki są skuteczne w leczeniu CD? Wiadomo, że to sprawa indywidualna, u każdego inaczej wygląda stan zapalny, ale tak trochę się naczytałem i sam nie wiem, co o tym myślę (w każdym razie po liście skutków ubocznych odechciewa się to brać...). Z ciekawości: był ktoś zmuszony do brania tych leków (nie było innej opcji), mimo stosunkowo niewielkich zmian zapalnych? (niekoniecznie na jelicie, tylko np. w żołądku czy dwunastnicy). Lek mocno oddziałuje na trzustkę? Bo niestety miałem już podwyższone wartości amylazy we krwi (prawdopodobnie przyczyną była pentasa), chociaż niby z trzustką jest ok.

Pytam z ciekawości, wizyta u lekarza dopiero przede mną.

Re: AZATHIOPRINE

: 12 lut 2014, 16:37
autor: Elaine
Marekk, tak, zadzwoniłam do pani doktor - kazała mi natychmiast zmniejszyć dawkę, biorę połowę tego co wcześniej. Jest o tyle lepiej, że nie wymiotuję, zawroty głowy pojawiają się znacznie rzadziej, mroczki przed oczyma zniknęły. Mdłości, zmęczenie, osłabienie pozostały, choć w łagodniejszej formie. Brzucho boli mnie bardziej niż zwykle, zwłaszcza w okolicy przewężenia i żołądka, choć ie wiem, czy to można z tym połączyć. Ogólnie, mimo, że czuję się lepiej niż w tamtym tygodniu, to patrząc na to, jak było przed azą, to znacznie gorzej.... Wczoraj robiłam drugie badanie krwi, wyniki złe :( W porównaniu do poprzednich (2 tygodnie temu) dużo gorsze, zwłaszcza AST znacznie poniżej normy - znaczy, wątroba się buntuje. W sumie 10 pozycji na liście albo przekroczyło normę, albo poniżej niej. Jutro mam wizytę u specjalisty, zobaczymy, co dalej....

Re: AZATHIOPRINE

: 12 lut 2014, 17:07
autor: obyty.z.cu
z tym dawkowaniem Azy jest różnie i powinno sie je ustalac w zależności od stanu.
Bo jak za mało,to efekt leczenia kiepski,jak za dużo to różne skutki uboczne.
U mnie np.teraz kiedy jade na 12 metypredu dawka 100 AZA,ale jesienią to było 150.
WTEDY NIE MOGŁEM UZYSKAĆ POZYTYWNEGO EFEKTU LECZENIA OD DAWNA.
Kiedy zaczeło sie poprawiać,a ja coraz mniej jadłem zszedłem na 125,a później na 100 i tak ciagne.Jedzenie było ważniejsze niż utrzymanie wysokiej dawki AZA.
Chodzi o to,że nie ma dawki na stałe.